A Gazdasági Versenyhivatal megadta az engedélyt az összefonódáshoz, a Duna Aszfalt vezére az új tulajdonos.
Szíjj László szerzi meg az irányítást Simicska Lajos egykor szebb napokat látott építőipari óriáscége, a Közgép felett, miután a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) nem gördített akadályt az üzlet elé – derül ki a GVH honlapján közzétett beszámoló szerint.
Szíjj László még 2019. július 17-én, szerdán jelentette be a GVH-nak, hogy megszerzi a Közgép Zrt. feletti irányítást, amivel együtt a Közgép Csoportot alkotó vállalkozások felett is irányítást szerezne. A hivatal pedig nem vizsgálódott sokáig: július 22-én hétfőn meg is adta az engedélyt az összefonódáshoz, ami alapján
a Forbes legfrissebb listáján a 9. leggazdagabb magyar Szíjj László egyedüli irányítást szerez a cégben.
Akkori számításaink szerint 106,2 milliárd forintos vagyonához olyan elemek tartoztak, mint az útépítésekben a Közgép szerepét részben átvevő Duna Aszfalt, illetve a Visontán 6,2 milliárd forint állami támogatással épülő búzakeményítő-üzem cégének, a Viresol tulajdonrészének a harmada, valamint a Mátrai Erőművet üzemeltető Status Power Investben is tulajdonostárs.
Szíjjé lett az építőipari, Mészárosé az agrárérdekeltségek
A Közgép először – a többi Simicska-érdekeltséggel együtt – Nyerges Zsolthoz, Simicska régi üzlettársához került, aki először a Forbesnak beszélt arról, hogy korábban már volt 30 százalékos tulajdona az építőipari csoportban.
Nyugdíjba vonul az egykori csúcsoligarcha
Ezután Nyerges közvetítésével 2018 novemberében került Szíjj László a képbe, aki egyben az egyik új Közgép, a Duna Aszfalt többségi tulajdonosa is. Akkori becslésünk alapján a közbeszerzéseken visszaszoruló Közgép eszközértéken 32,5 milliárd forintot érhetett. Az sajtóértesülések alapján akkor még a Duna Aszfalt Kft-hez került volna, de a most kihirdetett GVH-közleményekben a cég nem szerepel, kizárólag Szíjj László mint magánember.
Simicska emblematikus építőipari óriáscége már Mészáros köréhez került
Simicska birodalmának agrárüzletága, a Mezort közben Mészáros Lőrinc érdekkörébe került, aki magánszemélyként vette meg a több cégből álló, sárvári központú, a Mezort Zrt. vezetésével működő mezőgazdasági vállalatcsoportot.
Mészáros Lőrinc (megint) bevásárolt: övé lett Simicska egykori, jól menő agrárcége
Simicska Lajos médiabirodalma pedig végül a kormányközeli Közép-Európai Média és Sajtó Alapítványnál kötött ki.
Így omlott össze Simicska Lajos médiabirodalma
Borítókép: a Közgép a szolnoki Tisza-hídon dolgozik. Forrás: Közgép Zrt.