Szabadság, intimitás

Most akkor a koronavírus. Addig sem kell klímaszorongani és a populizmus terjedése, a menekültek áradata miatt aggódni. (Rád nem vonatkozó szorongás igény szerint kihúzható.) A vírus előnye, hogy közelebb van, […]

Bővebben

A magyar óriásnak meg sem kottyant a covid, vitték a padlót, mint a cukrot

Nem fogott a covid a Diego forgalmán, a lakásfelújítási láz fűtötte a vásárlásokat. A padló-, szőnyeg- és függönyáruház Magyarországon online, a szomszédos országokban és a Balkánon pedig üzletnyitásokkal terjeszkedne.

„Minket a Covid nem megrázott, sokkal inkább támogatott”, mondta a Diego ügyvezetője, Varga Balázs a Portfolio-nak adott interjúban, kifejtve, hogy az emberek otthon maradtak, hirtelen sok szabadidejük lett, és elkezdtek azon gondolkozni, hogy kellene megváltoztatni a lakókörnyezetüket. Rengeteg felújítás indult el, amire még egy állami támogatási rendszer is ráépült. Arról, hogy hogyan pörgették fel az állami támogatások az ingatlanpiacot, ebben a cikkünkben írtunk. Itt pedig arról, hogy nemcsak a szőnyeg és a tapéta, hanem a napozóágy is jól fogyott az otthonlét alatt.

A Diego Magyarországon a csatolt eladásokban és leginkább az online térben lát potenciált, a szomszédos országokban és a Balkánon viszont érdemi expanzió jöhet.

Ez elsősorban annak is köszönhető, hogy az elmúlt hónapokban sok családnál előtérbe került a lakásfelújítás, így a forgalom is jelentősen megélénkült.

Varga Balázs azt mondta, négyféle terjeszkedési irány jelöltek ki.

  1. A hagyományos franchise modell: Romániában szeretnék megduplázni a jelenlegi hálózatot és Szlovákiában is tervezik még új boltok nyitását, de a balkáni terjeszkedést is fontolgatják.
  2. A második irány, hogy több exkluzív showroomot nyitnak, amelyekben nincs érdemi raktárkészlet, hanem minta utáni értékesítést végeznek. Ilyen már működik Törökbálinton a MaxCityben, és hasonlóban gondolkoznak a környező fővárosokban Horvátországban, Ausztriában, Szlovéniában és akár Szerbiában is és később ezt egészíthetik ki még olyan városok, mint például München vagy Krakkó.
  3. A harmadik irány az internet: bár a teljes online kereskedelem aránya már 8-10 százalék körül van a magyarországi kiskereskedelemben, ebben még van hová fejlődniük. Az elmúlt hónapok bebizonyították, hogy érdemes prioritásként kezelni az online kereskedelmet, ezért ez a fejlesztés – bármilyen költségigényes is – maximálisan a fókuszban marad. Ráadásul itt jelentős helyzeti előnyt jelent, hogy áruházaikban ingyenesen át lehet venni az online megrendelt termékeket több mint 100 helyen az országban.
  4. A negyedik terjeszkedési lehetőség pedig egy termékkategóriában, a szőnyegekben rejlik: Közép-Európa egyik legnagyobb szőnyegforgalmazójaként úgy gondolják, hogy ezt a hagyományos kereskedelmi csatornákon tovább vinnék, kiterjesztve akár egész Európa területére. Emellett jelentős növekedési potenciál rejlik még a home decor termékpalettában is. Például a díszpárnák, ágytakarók, tapéták és a kiegészítők piaca növekszik nagyon dinamikusan.

Franchise hálózatuk keretében tavaly nyolc új boltot nyitottak és így már több mint 160 üzletük van három országban:

Magyarország a hálózat alapja 105 bolttal, Romániában 36, Szlovákiában pedig 20 van.

A tavalyi covid-évet 10 százalék feletti árbevétel-növekedéssel zárták, kiskereskedelmi árbevételük Magyarországon, Romániában és Szlovákiában tavaly megközelítette a bruttó 40 milliárd forintot. 

A Diego-sztoriról már írtunk korábban a nyomtatott Forbes-ban (–> 2018/01)

 

Oszd meg!