Na, valahogy így lett Mészáros Lőrinc a leggazdagabb magyar

2020-ban egy sikeres nyomtatott magazinból tudod meg, hogy Mészáros Lőrinc Magyarország leggazdagabb embere, immár másodszor. Ezt azért nehéz lett volna előre látni. Nem úgy értem, hogy tavaly nehéz lett volna […]

Bővebben

A Közgép a szolnoki Tisza-hídon dolgozik. Forrás: Közgép Zrt.

Hivatalos: Szíjj Lászlóhoz kerül Simicska emblematikus cége, a Közgép

A Gazdasági Versenyhivatal megadta az engedélyt az összefonódáshoz, a Duna Aszfalt vezére az új tulajdonos.

Szíjj László szerzi meg az irányítást Simicska Lajos egykor szebb napokat látott építőipari óriáscége, a Közgép felett, miután a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) nem gördített akadályt az üzlet elé – derül ki a GVH honlapján közzétett beszámoló szerint.

Szíjj László még 2019. július 17-én, szerdán jelentette be a GVH-nak, hogy megszerzi a Közgép Zrt. feletti irányítást, amivel együtt a Közgép Csoportot alkotó vállalkozások felett is irányítást szerezne. A hivatal pedig nem vizsgálódott sokáig: július 22-én hétfőn meg is adta az engedélyt az összefonódáshoz, ami alapján

 a Forbes legfrissebb listáján a 9. leggazdagabb magyar Szíjj László egyedüli irányítást szerez a cégben.

Akkori számításaink szerint 106,2 milliárd forintos vagyonához olyan elemek tartoztak, mint az útépítésekben a Közgép szerepét részben átvevő Duna Aszfalt, illetve a Visontán 6,2 milliárd forint állami támogatással épülő búzakeményítő-üzem cégének, a Viresol tulajdonrészének a harmada, valamint a Mátrai Erőművet üzemeltető Status Power Investben is tulajdonostárs.

Szíjjé lett az építőipari, Mészárosé az agrárérdekeltségek

A Közgép először – a többi Simicska-érdekeltséggel együtt – Nyerges Zsolthoz, Simicska régi üzlettársához került, aki először a Forbesnak beszélt arról, hogy korábban már volt 30 százalékos tulajdona az építőipari csoportban.

Nyugdíjba vonul az egykori csúcsoligarcha

Ezután Nyerges közvetítésével 2018 novemberében került Szíjj László a képbe, aki egyben az egyik új Közgép, a Duna Aszfalt többségi tulajdonosa is. Akkori becslésünk alapján a közbeszerzéseken visszaszoruló Közgép eszközértéken 32,5 milliárd forintot érhetett. Az sajtóértesülések alapján akkor még a Duna Aszfalt Kft-hez került volna, de a most kihirdetett GVH-közleményekben a cég nem szerepel, kizárólag Szíjj László mint magánember.

Simicska emblematikus építőipari óriáscége már Mészáros köréhez került

Simicska birodalmának agrárüzletága, a Mezort közben Mészáros Lőrinc érdekkörébe került, aki magánszemélyként vette meg a több cégből álló, sárvári központú, a Mezort Zrt. vezetésével működő mezőgazdasági vállalatcsoportot.

Mészáros Lőrinc (megint) bevásárolt: övé lett Simicska egykori, jól menő agrárcége

Simicska Lajos médiabirodalma pedig végül a kormányközeli Közép-Európai Média és Sajtó Alapítványnál kötött ki.

Így omlott össze Simicska Lajos médiabirodalma

Borítókép: a Közgép a szolnoki Tisza-hídon dolgozik. Forrás: Közgép Zrt.

 

"Nem vagyok gazdag (...): én egy szegény ember vagyok, akinek sok pénze van, és a kettő nem ugyanaz."

Gabriel García Márquez, író