Átnevezheti magát a Facebook, hogy ezzel is jelezze: a metaverzuma lesz a legfontosabb szolgáltatása, írja az ügyhöz közeli forrásokra hivatkozva a The Verge.
Október 28-án, a Facebook Connect konferenciáján jelentheti be hivatalosan Mark Zuckerberg a közösségi óriás új nevét, de már előbb is megtudhatjuk, mire változik. A név lecserélését elvileg azért tervezi a Facebook-vezér, hogy az
jobban mutassa a nagyvállalat metaverzum-fókuszát.
A VR-headseten akár 10-15 éven belül elérhető virtuális valóság fontosságát Zuckerberg már többször is hangsúlyozta, az „internet megtestesüléseként” hirdetett innovációhoz már tízezer európai munkavállalót venne fel.
A név még a vállalat szenior vezetősége körében is hétpecsétes titok,
egyes tippek szerint a Horizon névhez lehet köze, a Facebook ugyanis ezzel a névvel fejleszt egy VR-alkalmazást.
Úgy váltanak, ahogy a Google
Jókor jön a névváltás a Facebooknak, ezzel tehet különbséget a jövőre fókuszáló vállalat és a közösségimédia-platform között Zuckerberg. Van is indok különbséget tenni: a közösségi hálót egyre többen támadják, komoly igazságügyi vizsgálatok is indultak a Facebook ellen.
Persze ez nem jelenti azt, hogy maga a kék logós weboldal neve változna meg: hasonlóan a Google-birodalmat jelölő Alphabethez, a Facebook-márkanév csak egy lenne a sok közül, amit a Horizon (?) tulajdonol.