Nagy autógyárak beszállítója akar lenni öt éven belül Michelisz Norbert és csapata. A legértékesebb magyar férfi sportoló újabb multival kötött partnerségi megállapodást – szépen épül tovább a Michelisz Művek.
A legfrissebb Forbes címlapján Michelisz Norbert: a pilóta, az üzletember és a kapitány. Már az újságárusoknál a friss szám!
Kiemelt partnerségi megállapodást kötött az OMV Hungária és az újonnan alakult FIA túraautó-világkupán (WTCR) versenyző Michelisz Norbert. Az együttműködés jelentősége, hogy a legsikeresebb magyar autóversenyző új szponzorral állapodott meg azután, hogy a Hyundaihoz igazolt, az OMV pedig így visszatér az autósport világába Magyarországon. A megállapodást egy exkluzív sajtóeseményen jelentették be a felek ma délelőtt. A 2018-as szezonban Michelisz Norbert a BRC Racing Team gyári pilótájaként egy Hyundai i30 N TCR típusú versenyautóval áll rajthoz.
Michelisz Norbert is ott lesz a Forbes Legyél jobb! Napján. Részletek >>>
“Norbi egy igazán pozitív személyiség, olyan értékeket jelenít meg, mint a céltudatosság, a küzdeni tudás és a folyamatos fejlődés iránti elkötelezettség” – emelte ki Balogh Tibor, az OMV
Hungária ügyvezető igazgatója, hogy miért esett a választásuk Michelisz Norbertre.
Az autóversenyző a Forbes 2018-as kimutatása szerint a legértékesebb magyar férfi sportoló – a felmérésünk készítésekor a nagy hirdetők is épp azt emelték ki, hogy a sport jól eladható “sztori”, nemcsak a sikerek, de a hullámvölgyek miatt is – főleg, ha adott sportoló jól kommunikálja ezeket. Michelisz az egyik leglátogatottabb híroldalon, az Indexen, vezet saját blogot, amiben sokszor személyes hangvételű írásokban írta meg, hogyan élte meg tavaly szezon közben a sikereket és a mélypontokat. Utóbbit, amúgy Balogh Tibor is kiemelte a mai bejelentésen, mint mondta, pontosan tudják, milyen az a Michelisz, amelyiket kudarc ér, és éppen ezért kezdtek el a közös értékek mentén tárgyalni az együttműködésről (a kudarc persze relatív, Michelisz első magyarként lett tavaly a túraautó-világbajnokságon érmes, végül ezüstöt szerzett az összetettben, komoly esélye volt a győzelemre is). Ennek részleteiről amúgy keveset tudni. Az biztos, hogy Michelisz a következő években az OMV Hungária arca lesz Magyarországon és “több közös aktivitása is lesz a céggel”.
Utóbbira jó példa a mai esemény is, ahova az újságírókat maga Michelisz fuvarozta ki az M0-ás melletti benzinkútra, és egészen a bejelentésig el sem árulták a sajtónak, hogy miről is lesz szó majd (sőt, azt sem árulták előzetesen, mi lesz az úti cél).
Michelisz a bejelentés kapcsán elmondta, hogy “mindent megtesz majd, hogy képviselje a közös értékeket”. Profi volt és közvetlen, ahogy mindig. De nézzünk kicsit a szép szavak mögé. Mit is jelent ez a partnerség?
Együtt akarnak dolgozni hosszú távon
Balogh elmondta, hogy hosszú távra terveznek, de egyelőre nem kötötték ki, hogy hány évig működnek együtt. Egy speciális körülmény miatt is alakult ez így. A túraautó-világbajnokság átalakult, az ún. WTCR sorozat, vagyis a túraautó-világkupa eddigi két versenysorozat összevonásából jött létre, a szabályok és a mezőny is új, megtippelni sem lehet, mit hoz majd az első év. Itt indul Michelisz a Hyundai-jal (tavaly a Honda színeiben versenyzett, innen váltott év elején).
A Forbes.hu a megállapodás részleteit firtató kérdéseire Balogh elmondta, hogy
a partnerség keretében az OMV üzemanyagot is anyagi támogatást nyújt Michelisz Norbertnek. “Szabad szemmel látható összegről van szó”
– mondta. A nagyságrendet viszonylag hamar belőtték, majd “közepesen hosszú tárgyalássorozat után” meg is állapodtak. Hogy pontosan ki kereste meg először a másikat, arra már nem emlékeztek, minden esetre nem volt előzmény nélküli a kapcsolatuk. A Micheliszt felfedező és Forma1-es kommentátorként dolgozó Wéber Gábor már a cég egyik arca, az pedig új helyzetet teremtett, hogy Michelisz eljött a Hondától (a Honda üzemanyagszponzora pedig a Castrol volt), így szabad volt a pálya egy új szponzor előtt.
A szerződés egyelőre az osztrák olajcég magyar leányát érinti, és csak Micheliszt, az idő közben a szintén a Hyundai-hoz igazolt saját csapatát, a M1RA-t nem. Utóbbi olyan mértékű döntés lenne, amibe már az osztrák központot is be kellene vonni, meglátják, milyen az együttműködés és az sem kizárt, hogy Michelisz a nemzetközi porondon is képviseli majd az OMV-t. Ez persze egyelőre csak azt mutatja, milyen távlatok rejlenek a mostani megállapodásban, tényleg nagy kérdés, hogyan teljesít majd a nemzetközi autómobilszövetség (FIA) új sorozata.
Kérdés-e, hogyan teljesít Michelisz? Balogh erre a felvetésünkre azt mondta, ezzel kapcsolatos kitételek nem kerültek a szerződésbe, fel sem merült. Mint mondta, hosszú távú partnerségben gondolkodnak, és bíznak Norbi szemlyiségében.
“Számunkra pontosan elegendő az az elvárás, amit Norbi magával szemben támaszt.”
A következő években tehát ezt a közös elkötelezettséget igyekeznek majd tartalommal megtölteni.
Michelisz Norbert nemrég jelentette be, hogy a Hyundai márka nagykövete lesz, az OMV sorban a második ilyen jellegű bejelentése, de mint mondta, több ilyenre nem kerül sor mostanság, az idény ugyanis hamarosan indul. Nemrég Monzában tesztelte az új autót, és még két teszt előtte áll.
Idén sem fog unatkozni
A Forbes márciusi címlapsztorija Micheliszről szól – a vele készült nagyinterjú mellett írtunk saját csapatáról, a M1RA-ról és egyéb befektetéseiről. Így például a szimulátorokat gyártó cégéről, amit egy belga barátjával alapított. “Az interjú óta 20 fölé mentünk eladásban” – mondta ma nevetve.
Az biztos, hogy mozgalmasan indul számára az idei év is. A csapatváltás mellett ugyanis tovább kell menedzselnie saját csapatát is. A M1RA az Európa-kupa futamain indul jövőre, de szeretnének szabadkártyával minél több világkupa-futamon is rajthoz állni. A versenyistálló mögötti mérnökcsapattal amúgy nagy tervei vannak, erről a mai eseményen és a Forbesnak is részletesen beszélt.
Az üzleti modell lényege ugyanis nem az, hogy a versenyzésből éljenek meg – ennél ugyanis van egy jóval nagyobb üzleti lehetőség, még pedig az, hogy a versenyzés közben összeszedett mérnöki tudást és know-how-t magának az autóiparnak értékesítsék. Kérdésre válaszolva elmondta, az alternatív hajtásban is nagy potenciált látnak. “Öt éven belül nagy autógyárak beszállítói akarunk lenni.” Sőt, azt sem tartja elképzelhetetlennek, hogy 10 éven belül – akár alternatív hajtáslánccal – elkészüljön az első M1RA autó is. A vízió megvan, a M1Ra azt mutatja, működik az üzleti modell, már csak újabb befektetőkre lesz szükség.