Elon Musk elégedetten csettinthet, a globális csiphiány sem akadályozta meg a cégét a rekorddöntésben.
Kilencmilliárd dolláros forgalma volt a Teslának 2021 első negyedévében – ez valamivel kevesebb, mint 2020 utolsó negyedévének eredménye, de az egy évvel korábbihoz képest 75 százalékos növekedés. A visszaesés a két legdrágább Tesla-autó, a Model S és a Model X gyártásának leállítása miatt következett be – ezeknek újabb verzióit készítik elő, illetve a globális csiphiány is problémákat okozott.
Ezzel együtt azonban – ahogy arról a CNN ír – egymilliárd dollár nyereséget könyvelhettek el a cégnél.
Maga Elon Musk is elismerte, hogy a csipek hiánya „hatalmas gondot” jelentett, de a nehézségek ellenére az új Model S gyártását hamarosan megkezdik. Igaz, ezt ígérte az előző negyedév végén is.
A kriptovalutamánia is segített
A Tesla a kriptovaluta-befektetéseinek is köszönheti kiugró eredményét.
Nemrégiben 1,5 milliárd dollárért vásároltak bitcoint, az első negyedévben pedig a kriptovaluta-kereskedelem 101 millió dollárral járult hozzá a nyereséghez.
Musk cégének szárnyalása annak fényében különösen figyelemreméltó, hogy 2018 végéig nem volt két a történetében két egymást követő negyedév, amikor nyereséget tudott volna termelni. 2019 harmadik negyedéve óta azonban folyamatos a nyereség, azóta pedig a részvények is kilőttek: 1349 százalékkal növekedett az áruk.
A magát technokirállyá kinevező Musk korábban azt mondta, célja, hogy az eladásaik 2021-ben 50 százalékkal növekedjenek az előző évhez képest, ami 750 ezer eladott autót jelentene. Szerinte az ötvenszázalékos növekedés a további években is reális célkitűzés.
Elon Musk már nem CEO – „technokirállyá” koronázta magát
Jön fel a Volkswagen
Musk optimizmusát azonban több tényező is árnyalja. Egyrészt egy Tesla-balesetben ketten is életüket vesztették, az első hírek pedig az autó önvezető funkciójának hibájáról szóltak. A baleset után a Tesla részvényeinek ára egyből zuhanni kezdett.
Emellett a hagyományos autógyárak is egyre nagyobb erőforrásokat mozgósítanak az elektromos autók gyártásának érdekében.
A Volkswagen az akkumulátorgyártással tenné olcsóbbá modelljeit, és akár ötvenszázalékos árcsökkenést is elérhet.
És a VW eladásai is szárnyalnak: 2019-hez képest 241 százalékkal több, összesen 231 600 elektromos autót értékesített a wolfsburgi gyártó.
Borítókép: Taun Stewart // Unsplash