Szabadság, intimitás

Most akkor a koronavírus. Addig sem kell klímaszorongani és a populizmus terjedése, a menekültek áradata miatt aggódni. (Rád nem vonatkozó szorongás igény szerint kihúzható.) A vírus előnye, hogy közelebb van, […]

Bővebben

Rááll az akkugyártásra, és radikálisan csökkentené az e-autók árát a Volkswagen

Akár 30-50 százalékkal is olcsóbbak lehetnek az elektromos autók a közeljövőben.

A német Volkswagen hat „gigagyárat” tervez építeni Európában 2030-ig, amivel az eddigi e-autó-akkumulátorokhoz szükséges gyártási kapacitását évente 240 gigawatt per órásra növeli – írja a CNN. A 240 gigawatt per órás kapacitás négymillió, már jelenleg is elérhető ID.3-as modell gyártásához lenne elegendő. A hat gigagyár közül az első kettő várhatóan a svédországi Skellefteában és a németországi Salzgitterben nyitja meg kapuit.

A wolfsburgi autógyártónál azzal számolnak, hogy egy új, egységesített akkumulátorcella 2023-tól kezdődő használatával – amit a VW új e-autóinak 80 százalékába építenének bele – jelentősen csökken majd az elektromos járművek ára. Emellett a cég az akkugyártás során használt nyersanyagok 95 százalékát szeretné újrahasznosítani is.

Herbert Diess, a VW ügyvezetője szerint az egységesített akkuk 50 százalékkal is olcsóbbak lehetnek majd, mint a jelenlegiek. Ez pedig valóban jelentős árcsökkenéshez vezethet, hiszen az e-autók előállításának költségeit jórészt az akkumulátor teszi ki.

Az ár feleződése a kisebb modelleknél várható, a nagyobb, standard modelleknél 30 százalékkal csökkenhet az akku ára.

Egyelőre a Tesla számít a világ legnagyobb e-autó-gyártójának, de a VW az utóbbi években gyors felzárkózásba kezdett Elon Musk cége mögött.

2020-ban 231 600 elekromos autót adott el a német vállalat – ez még mindig kevesebb, mint a fele a Tesla értékesítéseinek, de 2019-es képest 241 százalékos növekedés.

300 milliárd dollárt veszített a Tesla a piaci értékéből, Elon Musk vagyona is nagyot zuhant

Töltőállomást mindenhova

A Volkswagen az e-autók eladását töltőállomások telepítésével is pörgetni akarja. Ennek érdekében a BP-vel, a spanyol Ibedrolával és az olasz Enellel is partneri megállapodást kötött.

Az együttműködés keretében 2025-re 18 ezerre szeretnék növelni az Európában elérhető gyorstöltők számát. Jelenleg 3600 ilyen található az utakon.

Becslések szerint a 2025-re elérni tervezett 18 ezer töltővel a folyamatosan növekvő igény harmadát tudják majd kiszolgálni a kontinensen.

VW-töltők érkezhetnek az USA-ba és Kínába is. Idén év végén Észak-Amerikában 3500 töltőre növelné a kapacitását a német cég, Kínában 2025-ben pedig 17 ezer ilyennel akar rendelkezni. A versenytárs Teslának világszerte jelenleg 20 ezer töltőállomása van.

Versenyelőnyre tehet azonban szert azzal a VW, hogy 2022-től privát, kereskedelmi és közművesített energiarendszerekre is csatlakoztathatóak lesznek az autói. „Az elektromos autók mozgó power bankekké válnak” – mondta Diess.

Borítókép: Volkswagen / Facebook

Oszd meg!