Hiszel abban, amit csinálsz?

 Honnan tudod, hogy hiszel abban, amit csinálsz? – kérdeztem a Corvinus Gazdálkodástudományi Karának végzős hallgatói előtt, a pesti Bálna épületében tartott diplomaátadón. „Például onnan, ha örömmel kiállsz egy ilyen tömeg […]


Bővebben

Személyes bevásárlókocsi, szó szerint – autómegosztó-szolgáltatást indít a Lidl

A Mazdával állnak össze. Először Németországban tesztelik, szeptemberben indul az éles üzem.

Belép a Lidl az autómegosztási piacra – írta meg a német Autobild.

A magyar piacon is érdekelt német diszkontlánc a Mazdával és az állami vasúttársasággal, a Deutsche Bahnnal közösen indítja a projektet. A szolgáltatást Németország egyik tartományában, Észak-Rajna Vesztfáliában fogják tesztelni, és szeptember 1-jétől lesz elérhető.

A szolgáltatás lényege, ahogy a szlogenje is hirdeti (Dein persönlicher Einkaufswagen, tehát az “Ön személyes bevásárlókocsija”), hogy a vásárlók mobilitását segítsék a boltok és az otthonuk között.

A járműveket a japán autógyártó adja, a szolgáltatás rendszere pedig kötött állomáshely alapon fog működni. Ez a megosztórendszer, ha magyar példákat akarunk mondani, inkább hasonlít a Mol Bubi bringamegosztó rendszerére a fix felvételi helyekkel, mint a Greengo vagy a Mol Limo zónahatáron belüli szabad parkolásához.

A teszt alatt a Lidl 50 parkolóhelyet biztosít a felvehető autóknak, amelyeket a Mazda dedikált mobilapplikációjával lehet felvenni. A szolgáltatást integrálják a némeországi államvasutak saját autómegosztó-platformjába is. A flotta méretét tekintve 150 kocsival indul a rendszer. Arról egyelőre nincs hír, hogy Németországon kívül tervezik-e kiterjeszteni a szolgáltatást.

Oszd meg és uralkodj

A mobilitás az egyik olyan iparág, amit felforgat a technológiai fejlődés és a fogyasztói szokások.

Az emberek szépen lassan átszoknak arra, hogy nem az autót/motort/biciklit veszik meg, amivel eljuthatnak A-ból B-be, hanem magát a szolgáltatást.

A nagy autógyártók is elkezdtek előfizetéses konstrukciókat kínálni vagy saját carsharing-platformot fejleszteni, és megjelentek olyan játékosok is a piacon, általában partnerségeken keresztül, melyeknek más az üzleti fókusza, de a mobilitás mégiscsak kapcsolódik a főtevékenységhez. Erre példa most a Lidl projektje, de a budapesti robogó-megosztást elindító Blinkee.city-vel például az E.on energiaszolgáltató állt össze.

Magyarországon az autómegosztás a Greengóval indult, majd utána szállt be a Mol a saját szolgáltatásával a Limóval, de a Prologis is indított a saját munkavállalói számára carsharing szolgáltatást a cég által működtetett ipari parkok eléréséhez. A Beerides pedig egy speciális piacra, a reptéri autómegosztásra és bérlésre repült rá, és már Németországban terjeszkedik.

Kétmilliárdot takarít meg a ferihegyi utasoknak a magyar startup, külföldön terjeszkednek tovább

Borítókép: Lidl Deutschland


Olvasd el Üzlet rovatunk további cikkeit!
Ezeket láttad?
Címkefelhő