Isten selejtet nem teremt

 Böjte Csaba tud valamit, amit az eddig Forbes-címlaposok nem tudtak. Megérkezett, beállt a kamera elé (a kettő között 30 másodperc, ha eltelt) és 15 perc múlva távozott. Sokan szerettek volna […]

Bővebben

Itt van Budapest első közösségi robogója!

Blinkee.city néven indul Budapest első közösségi robogós rendszere, ami ráadásul teljesen elektromos – a lengyel márkatulajdonos első külföldi partnere a magyar cég, melynek stratégiai partnere az E.ON energiaszolgáltató lesz. 50 darabos flottával rajtolnak. 

Blinkee.city - az első budapesti közösségi robogó-megosztórendszer

Blinkee.city – az első budapesti közösségi robogó-megosztórendszer

A járgányokat ma Budapesten egy sajtótájékoztatón mutatták be. A kulcs nélküli, közösségi elektromos robogómegosztó-rendszer mobilalkalmazáson keresztül kezelhető. A regisztráció után a júzer kiválaszthatja a hozzá legközelebb eső szabad robogót, és 15 percre le is foglalhatja (ennyi ideje van odaérni). A fizetés percdíj alapú (vagyis nem kell előre feltölteni egy meghatározott keretet). Az alappercdíj 49 forint, a diákoknak külön kedvezmény jár: 41 forintos percdíjjal használhatják majd a robogókat. A parkolás 6 forint lesz percenként lesz csak (ezzel a Blinkee a már a piacon lévő közösségi autós rendszerek percdíja alá ment jócskán).

Egyelőre ebben a zónában használhatóak a robogók.

Egyelőre ebből a zónából indíthatóak el és ide is kell visszahozni a robogókat. Budapest közigazgatási területén belül bárhol lehet őket használni.

A Blinkee.city robogói segédmotoros kerékpárnak számítanak, 3,1 KW motorteljesítményükkel és 35 Ah teljesítményű aksijaikkal akár 60 kilométert is lehet velük menni. 16 évesnél idősebbek használhatják, legalább féléves AM kategóriájú jogosítvánnyal. Bukósisak használata kötelező, de ez is része a szolgáltatásnak, a bukók a csomagtartóban találhatóak.

60 kilométert is tud menni egyetlen töltéssel

60 kilométert is tud menni egyetlen töltéssel

Nagy különbség, hogy a Blinkee.city robogóit nem kell dokkolókban lerakni, mint a hasonló elvek alapján működő biciklis (Mol Bubi) megosztási rendszernél*. A Blinkee.city figyeli az aksik töltöttségi állapotát és cseréli azokat – kimennek a helyszínre, ahol a júzer épp hagyta a robogót. A csere egyperces folyamat, és már újra aktív is lesz a frissen töltött járgány a flottában. A járművek teljes körűen biztosítottak.

A robogók teljesen elektromosak, csökkentik a városi zajterhelést, a légszennyezettséget és a forgalmi dugókat, ráadásul költséghatékonyabbá teszik a városi közlekedést.

Bukósisak a csomagtartóban - használata kötelező.

Bukósisak a csomagtartóban – használata kötelező

A rendszert a Blinkee.City Kft. üzemelteti majd, az E.ON az energiát adja. A nagyvállalat régóta ösztönzi a hasonló akciókat, hogy népszerűsítsék az elektromos járművekkel való közlekedést.

A magyar cég alapítója, Varsányi Tamás azt mondta a mai tájékoztatón, hogy maga sem hitte volna még pár hónappal ezelőtt, hogy ők indítják majd el az elektromos robogómegosztást Budapesten. A “családi startupként” jellemzett vállalkozás célja a terjeszkedés, egyelőre országon belül (az E.ON-nak vannak erős vidéki bázisai). Az idén még nem valószínű, év végéig kielemzik, hogyan sikerült az első pár hónap, aztán döntenek arról, merre növekednek tovább. Az mindenesetre biztató, hogy nagyobb felhajtás nélkül eddig 2000-en regisztráltak.


* Frissítés: a cikk korábbi változatában tévesen azt írtuk, hogy az autós megosztórendszereknél is kell dokkoló – ez természetesen nincsen így. A hibáért elnézést kérünk, köszönjük olvasónknak, hogy jelezte a hibát. 

Olvasd el Üzlet rovatunk további cikkeit!
Ezeket láttad?
Címkefelhő