Fotó: Steven Hwg // Unsplash
Fotó: Steven Hwg // Unsplash
rövid hír

Nagyot nőtt tavaly az ingatlan.com, de az OTP már építi a konkurensét

Forbes
2022. április 13. 2 perc olvasás

A koronavírus-járvány utáni lakáspiaci élénkülésnek köszönhetően jelentős növekedéssel zárta 2021-et a magyar ingatlan.com: a társaság árbevétele éves összevetésben 17 százalékkal 3,8 milliárd forintra emelkedett.

Az ingatlan.com 1998-ban indult, a cégcsoporthoz tartoznak a kereskedelmi ingatlanpiac hirdetési portáljai, például az iroda.hu, a retail.hu és a raktar.hu, valamint a money.hu is.

Az ingatlan.com forbes.hu-nak is eljuttatott közleménye szerint az országos ingatlanpiacot 2021-ben jellemző élénkülés kedvező hatással volt az ő fejlődésükre is. A cég nettó árbevétele 2021-ben 3,8 milliárd forint volt, ami 17 százalékos növekedés a 2020-as szinthez képest. A bővülést az ingatlanpiaci élénkülés, a látogatók és hirdetők számának növekedése, valamint a fővároson kívüli régiók erősödése is segítette – értékelte az adatokat a közlemény szerint Keleti József, az ingatlan.com igazgatóságának elnöke és üzletágvezetője. Hozzátette, hogy

a járvány a gazdaság minden területét, így az ingatlanpiacot is negatívan érintette, de a gazdaság újraindulásával élénkülési időszak indult 2021-ben.

A tavalyi év legnagyobb ingatlanberuházásait mi is összegyűjtöttük.

Egy nagy szám: 3,7 millió

Ennyi látogató kereste fel havonta átlagosan tavaly az ingatlan.com-ot. A múlt év során 2955 településen 620 ezer hirdetésben kínáltak eladásra, kiadásra ingatlanokat a portálon.

A jövő

Az ingatlanhirdetési portál szakértői szerint az idei gazdasági kilátások egyelőre még bizonytalanok részben az Ukrajnában zajló háború kedvezőtlen hatásai és a felgyorsuló infláció miatt emelkedő hitelkamatok miatt.

Közben az OTP már építi az ingatlan.com konkurensét: nemrég jelentették be, hogy felvásárolja a Költözzbe.hu, az Újotthon.hu és a Startlak.hu ingatlanhirdetési portálokat az OTP egyik leánycége. A Csányi Sándor vezette bank célja, hogy teljes körű megoldást nyújtson a lakáskereső ügyfeleknek a teljes adásvételi folyamat során – ezzel komoly szereplő érkezett az online lakáshirdetési piacra.

Kapcsolódó: