Jönnek a Ferrari NFT-i. Még nem tudni, pontosan mikor, de azt már igen, hogy a Velas lesz a partner.
Betör a világ leghíresebb autómarkája a digitális műalkotások piacára. A maranellói sportkocsi-gyártó partnerséget kötött a Velas Network AG-vel, a svájci székhelyű kriptovállalattal: a Velas fogja kiadni a Ferrari NFT-it. A Ferrari közleményében azt írja: a többéves szerződés értelmében a Velas kizárólagos jogokat kap, hogy a Scuderia, a Ferrari Formula–1-es versenycsapatának digitális alkotásait kiadja. Emellett a Ferrari Esport Series névszponzora lesz.
Farhad Shagulyamov, a Velas CEO-ja és társalapítója a közösségi felületeken örömködött, hogy sikerült tető alá hozni a szponzori szerződést és hogy a partnerek közt tudhatják a világ legismertebb gépjárműipari brandjét.
A szerződés értékét nem hozták nyilvánosságra, de a Velas nem aprópénzzel játszik. Októberig bő százmillió dollár értékben fektetett be olyan blockchain-startupokba, amik a cég saját hálózatára, a Velasra fejlesztenek applikációkat. Több, NFT-vel foglalkozó cég is van a portfólióban.
Az NFT lényege, hogy hitelesíteni lehet vele egy digitális műalkotást: az NFT védelmében mindenki pontosan tudja, melyik az eredeti darab, hiába is másolják le. A terület rohamléptékben fejlődik, már most sokmilliárd dolláros az ágazat, több magyar projekt is van: mi is írtunk az EtherCardsról, a Crypteriorsról, a Nex Earth-ről vagy épp Borsi Flóráról, aki szintén jó pénzeket keres a NFT-iparból.
Egyelőre viszont nincs arról hír, hogy mikor érkeznek az első NFT-k a Ferrari versenyautóiról.
A blockchain-ipar egyre mélyebben behálózza a sportéletet, mi is foglalkoztunk azzal, miért igyekeznek kriptocégek rárepülni a szurkolókra.