Mark Zuckerberg, a Facebook vezetője egy újabb szivárogtatás-sorozat közepette, a vállalat harmadik negyedéves befektetői jelentésében közölte, a jövőben immár a fiatal felnőttek célcsoportjára fognak fókuszálni – írta meg a The Verge.
Zuckerberg hozzátette: szolgáltatásaik java eddig a lehető legszélesebb közönséget kívánta kiszolgálni, ahelyett, hogy kifejezetten a felnőtt fiatalokra fókuszálnának. Hangsúlyozta, ez nem színjáték, az idősebb korcsoportok közösségimédia-használata lassabb növekedést mutatna, mintha változásokat eszközölnének, még a kompromisszumok ellenére is ezt az új irányt tartja megfelelőbbnek.
Zuckerberg arra is felhívta a figyelmet, hogy a változtatásokhoz évek kellenek, igaz, lesznek rövidtávú, de nem kevésbé számottevő hatásai is – például az Instagramnál, ahol jobban ráfekszenek a videós tartalmakra, központi szerepet szánva Tiktok-riválisuknak, a Reelsnek.
Nem véletlenül szerepel itt a Tiktok, még maga Zuckerberg is úgy fogalmazott róla a befektetőknek, hogy
„a valaha volt egyik legkomolyabb kihívója” a Facebooknak.
Bejelentették a Facebook legutóbbi negyedéves eredményeit, erről egy külön cikkben írtunk: a cég 9,2 milliárd dollár nyereséget könyvelhetett el, a folyamatos szivárogtatási botrányok ellenére is.
Hogy miért kellett ezzel nyugtatni a befektetőket?
Még a tegnap írtuk meg a Forbes.hu-n, hogy a következő napokban újabb szivárogtatás-sorozattal, vele együtt újabb szalagcímekkel kell szembenéznie a Facebooknak, elindult ugyanis a közel két tucat amerikai lapot bevonó, The Facebook Papers névre hallgató projekt, melynek keretein belül újabb belsős dokumentumok mutatnak rá eddig nem látott vagy eltussolt problémákra.
Az iratokat ismét az a Frances Haugen szállította, aki a The Wall Street Journal-féle The Facebook Files szivárogtatás-sorozathoz is, és aki néhány hete lépett a nyilvánosság elé.
A Facebook fiatal felnőttek felé nyitásáról is szivárgott ki cégdokumentum. A The Verge hozta le azokat a kutatási eredményeket, melyekből kiderült, hogy
a közösségimédia-óriás meredek felhasználószám-zuhanástól tart a következő években, vagy hogy milyen újításokkal bírná rá a már ezekben az iratokban is megemlített fiatal felnőtt korosztályt a gyakoribb használatra – például a csoportok, az álláskeresési eszközök vagy a hírvonal újragondolásával.
Borítókép: Brett Jordan // Pexels