Megújult a Forbes magazin, odatették magukat Amerikában

Új dizájnt kaptunk Amerikából, és boldogok vagyunk vele. A legtöbb változáshoz kell egy kis idő, míg hozzászokik az ember, ehhez nekem igazán nem kellett. Kézbe vettem az új amerikai lapot […]

Bővebben

Ezekre a magyar startupokra érdemes lesz odafigyelni idén

2017 az ő évük volt. A startupvilágban könnyű nagyot esni, eddig viszont jól veszik az akadályokat. Van köztük gyógyszeripari és szállodaipari is, van, amelyik már Amerikában is megvetette a lábát. Izgalmas ötletek itthonról, amikből igazán nagy dolgok születtek már most.

Turbine AI

Szalay Kristóf, Veres Dániel, Nagy Szabolcs, a Turbine.AI alapítói – Fotó: Orbital Stangers

Szalay Kristóf, Veres Dániel, Nagy Szabolcs, a Turbine.AI alapítói – Fotó: Orbital Stangers

Izgalmas éve volt a gyógyszeripari kísérleteket végző vállalkozásnak. A Turbine a daganatos kezelésekhez szükséges, ám időigényes gyógyszerkombinációs kísérleteket végzi el villlámgyorsan, mesterséges intelligencia alkalmazásával. Tavaly amellett, hogy rommá nyerték magukat egy csomó versenyen, és az ügyfelek között már ott a Bayer is.

PublishDrive

Jentetics Kinga, a PublishDrive társalapítója

Jentetics Kinga, a PublishDrive társalapítója. Fotó: Orbital Strangers

A e-könyvkiadás piacára berobbant magyar vállalkozás decemberben egy másfél millió dolláros befektetés után Kaliforniában is megvetette a lábát. Tavaly a Google egyengette az útjukat a Launchpad programjukban, és már együtt dolgoznak az Apple-lel is.

Bitrise

A Bitrise csapata: Benei Viktor, Birmacher Barnabás és Balla Dániel. Fotó: The Orbital Strangers Project

A Bitrise csapata: Benei Viktor, Birmacher Barnabás és Balla Dániel. Fotó: Orbital Strangers 

A 2014-ben indult magyar Bitrise olyan szoftvert fejleszt, mely könnyebbé és hatékonyabbá teszi a mobilalkalmazás-fejlesztő csapatok életét: azaz pénzt, időt és erőforrást spórol a technológiai vállalatoknak, illetve maguknak a fejlesztőknek. Ügyfeleik között mára olyan cégek vannak, mint a Foursquare, Invision, Plangrid vagy a Product Hunt, nemrég bezsebeltek egy hárommillió dolláros befektetést, és toltak egy szemesztert a világ legmenőbb inkubációs programjában, az Y Combinatorban.

RateMate

Szállodaipari információszerző szolgáltatásokkal tele a padlás, a magyar startup azonban Event Intelligence néven villantott egy nagyon hasznos plusz funkciót, aminek segítségével a hotelek előre látják, hogy a környezetükben milyen események lesznek, és ez segít nekik az árazásban. A Marriot is lecsapott rá, és több amerikai nagyvárosban is gyűjtik már az adatokat.

Gál Péter a Google tavalyi rendezvényén (Forrás: Google Campus Warsaw)

Gál Péter a Google tavalyi rendezvényén (Forrás: Google Campus Warsaw)

 

HeatVentors

Az energiatermelés nagy biznisz, és aki újat tud mutatni benne, annak jó esélyei vannak. Ma a hőenergia-tárolók vízzel működnek. A vizet melegítik, hűtik, ezzel tudnak energiát eltárolni. A magyar HeatVentors ötlete ezzel ellentétben az, hogy a fázisváltó anyagoknál a halmazállapotot változtatják.

heatventors_1100

Farkas Rita és Andrássy Zoltán, a hőtárolással foglalkozó startup, a HeatVentors társalapítói.

“Úgy kell elképzelni, mint egy jégkockát. Azzal, hogy megolvasztjuk, illetve megfagyasztjuk az anyagot, sokkal nagyobb mennyiségű energiát tudunk eltárolni, szinte hőmérséklet-változás nélkül”. Szerintük fél év alatt megtérül egy cégnek, ha váltanak az ő megoldásukra. A célpiac: Kína.

AIMotive

Tízmilliárdos befektetést zsákoltak be, ezzel a Prezi után a második legnagyobb tőkebefektetést szerzett magyar startup lettek. Az biztos, hogy az önvezető autós szoftvert fejlesztő vállalkozás előtt izgalmas év áll.

 

 

kishonti_1100_02

Kishonti László, az AImotive alapítója. Fotó: Orbital Strangers


+ 1 piac, 3 szereplő 
FleetYou/Sendee/RidRoll

 

A közösségi futárkodás nem létezett Magyarországon, egészen 2017 harmadik negyedévéig, amikor kapásból három startup is elindult nagyjából ugyanazzal a koncepcióval. A szolgáltatás lényege, hogy bárki, akár egy bringával rendelkező egyetemista is vállalhat ételkiszállítást úgy, mint ahogy valaki egy Ubert rendelne (az étterem feldobja a kiszállítás lehetőségét és az árat, a közelben tartózkodó júzerek pedig elvállalhatják a kiszállítást, ha akarják). Vajon mit tartogat nekik 2018 az európai piacon, ahol az on-demand szolgáltatásokat keményen fogják, de kapásból az induláskor is összerúgták a port?

 

„Az volt a kihívás benne, hogy mindenki azt mondta, hogy ne, ne, ne! Mi meg azt, hogy de, de, de.”

Rétai Martin, a PocketGuide alapítója