Celebek & üzlet = Forbes-nyár

Majka és Hajós András az ország két szegletében nőttek fel. András pesti, újlipótvárosi úrifiú, Majka ózdi vagány. Közös címlapinterjújuk egy jelentős része mégis arról szól, miért lettek jóbarátok, miért köti […]

forbes_cover_aug_hq

Bővebben

galpeter1

Péter szólt, hogy évi nyolcmilliárdot buknak. A Hilton és a Marriott hisz neki

Oszd meg!

A Rate Mate nem csak a konkurencia árait figyeli, de a segítségével el is tudják szippantani egymás elől a rendezvényeket a szállodák.

„Egészen kicsi koromtól kezdve lenyűgöztek a hotelek” – kezdi Gál Péter Varsóban, a Google helyi inkubátorintézményében, a Campus Warsaw-ban, ahová startupper-befektető rapidrandit szervezett az amerikai vállalat.

Péter már diákként két nyarat lehúzott különböző hotelekben, ekkor jött rá, hogy a lobby csillogása és a fényűzés, meg a valóság a back-end-ben elfelejtett köszönőviszonyba kerülni egymással. “A nap nagyrészében csak állsz, limitált fizetésért” – mondja, miközben nem a nosztalgikus mosoly jelenik meg az arcán.

A főiskolán azért elvégezte a hotel és management szakot, a kötelező gyakorlatot Londonban töltötte a Hyde Parknál lévő Royal Lancaster-ben, majd a KPMG következett. 2008-at írunk, a válság páros térddel ugrott bele az iparba, nem is hosszabbították meg a próbaidejét. Jött a Regency, ahol online sales munkatárs lett, majd újra a hotel és ingatlan tanácsadás a BDO-nál, repült ide-oda, de főként Grúziába. Közben egy volt üzlettársa lefejlesztette a RateMate alapverzióját, ami pont azt tudta, mint a piacon lévő egyéb ilyen üzleti információszerző programok – a hotelek egy egyszerűen átlátható táblázatban összehasonlíthatják áraikat a konkurens szállodák hasonló szolgáltatásainak díjaival.

 

Gál Péter a Google tavalyi rendezvényén (Forrás: Google Campus Warsaw)

Gál Péter a Google tavalyi rendezvényén (Forrás: Google Campus Warsaw)

Itt jött a nagy ötlet. A RateMate ugyanis ennél a pontnál még simán elveszhetett volna a süllyesztőben, de ők kifejlesztettek egy extra eseményfigyelő szolgáltatást (Event Intelligence néven), amivel nagyot tudnak dobni a bevételeken. “A szállodák mondták, hogy mit javítanának rajta – meséli tovább Péter. Miután leszerződtünk a huszadik magyar szállodával, akkor lett biztos, hogy ezt érdemes tovább teljes munkaidőben csinálni.”

Megkapta az ügyvezetői pozíciót, otthagyta a BDO-t és nekiállt házalni. Ha kellett, elautózott Bukarestbe és Szófiába, és sorra szervezte a meetingeket.

Amíg ő vezetett, a testvére ott ült mellette és a telefonján nyomogatta a LinkedIn-t, hogy szállodaigazgatókat találjon. Ebből az útból összesen 9 szállodai szerződés jött be.

Tavaly már betették a lábukat Manhattenbe, hat amerikai városban gyűjtenek adatokat, a legtávolabbi hotel Honoluluban van. Már őket (is) használja a Marriott, a Hilton és az Intercontinental.

Hogy működik?

Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy a hotel mondjuk kétszáz dollárért kínál egy szobát június 16-án este. Az Event Intelligence viszont megmutatja, hogy aznap este jön az ügyeletes amerikai tinibanda, és másfél kilométerre lesz a koncert a szállodától, több ezer jegyet fognak eladni rá várhatóan. Egyből nem kétszáz dollár lesz az a szoba!

 

ratemate

 

Péterék becslése szerint évente nagyjából nyolcmilliárd dollárt buknak el a szállodaiparban azért, mert elszalasztják az ilyen lehetőségeket.

A másik fontos pillére a szolgáltatásnak a hotelekben megtartott események elhappolásának lehetősége. Ha valaki évről évre megszervez egy rendezvényt, a felhasználó megnézheti, hogy folyton változó, vagy fix helyen tartják-e. Ha azt látja, hogy változó, akkor fel tudja venni a kapcsolatot a rendezvényszervezőkkel, és adott esetben átcsábíthatja magához az egész eseményt.

Most azon dolgoznak, hogy algoritmusokat fejlesszenek, és persze új befektetőket vonjanak be. A Google eseményén nagyjából félmillió dollárt szeretnének fundraisingelni, ennek 40%-át a fejlesztésre, 40%-át pedig a sales-csapat bővítésére fordítanák.

Az Európában vezető B2B akcelerátorként működő észt Startup Wise Guys tavaly beválasztotta a legjobb 8 startup közé, ennek köszönhetően Péter három hónapot tölthetett Rigában, ahol mentorálást kapott.

A Startup Wise Guys 8% részesedésért cserébe 20 ezer eurót tolt a cégbe. A Google varsói eseményén Péter szerint további két potenciális befektetővel tudták elkezdeni a tárgyalásokat (mindkét befektető lengyel)

Péter a céget most 2-3 millió euró körüli értékre taksálja-“Nagyjából 5 évre előre tudunk tervezni, a cél a 100 millió euró körüli cégérték elérése” . mondja Péter, aki szerint az sem kizárt, hogy öt év múlva exiteljenek és eladják a céget.

 

Varsóba a Google vitt ki minket, de a cikk elkészültébe nem volt beleszólásuk.  Köszönjük a segítséget! 

 

 

Ezeket láttad?
Címkefelhő