Válság? Hol?

  „Újra 36 óráznunk kell” – mondja Novotni Anna, a Hajdu alelnöke. Először fordul elő, hogy címlapsztorink alanya arról beszél, hogy mi történt már meg náluk (és nem arról, hogy adott […]

A Forbes 2019. szeptemberi címlapja

Bővebben

Így pörgesd fel az üzleted rocksztárokkal!

Kőkemény munka a lehető legjobb embert megszerezni vállalatunk összes kulcspozíciójába – de Jeff Hyman könyve megmutatja, hogy nem lehetetlen, és azt is elmondja, hogyan csináld.

A legtöbb üzleti probléma humán gyökerekre vezethető vissza. Ha gyengék az értékesítési számok, ha rossz a termék, ha elégedetlenek az ügyfelek: mind-mind megelőzhető lett volna, ha az adott területen a megfelelő ember ül a megfelelő pozícióban.

Saját tapasztalatom is azt mutatja, hogy érdemes minden pozícióba azt az embert ültetni, akit a szakirodalom gyakran “player”-nek hív, illetve Jeff Hyman Recruit Rockstars című könyve éppen rocksztárnak. Az ilyen rocksztárok megtalálása és felvétele viszont egyáltalán nem egyszerű, sőt, sokan úgy gondolják, hogy az ő cégüknél egyenesen lehetetlen.

Írta: Jeff Hyman | Kiadó: Lioncrest Publishing (2017)

A jó hír: nem lehetetlen, sőt létezik hozzá egy biztos út, erről szól ez a könyv. Számos könyvet olvastam már HR-témában, de kevés volt olyan, ahonnan ennyi jó ötletet írtam volna össze.

A Recruit Rockstars bemutat egy teljes, gyakorlatias módszertant annak a gondolatnak a megfogalmazódásától kezdve, hogy szükséges lenne egy top játékos valamely pozícióban, egészen az adott ember felvételéig, sőt, beilleszkedéséig. A módszer egyáltalán nem egyszerű, és Hyman őszintén leírja, mennyire keményen meg kell dolgozni a jó emberekért. De ha nem riadunk vissza a nehéz feladattól, akkor kezünkbe kapunk egy biztos módszert, amit már “csak” végre kell hajtani.

A könyv néhány nagy tanulsága:

  • A jó emberek felvétele ugyanúgy elsősorban értékesítés és marketing, mint a termékeid eladása, csak épp itt a termék maga a cég és a kínált pozíció. És innentől kezdve hasonló módszereket és eszközöket érdemes használni, mint az értékesítésben és marketingben.
  • Ahhoz, hogy legyen 1 rocksztárod egy adott pozícióban, legalább 5 személyes interjú szükséges, amihez legalább 20 telefonos interjút kell lefolytatni, amihez pedig legalább 150 önéletrajz kell.
  • Az első lépés egy rocksztár felvételénél, hogy pontosan tudd, mit jelent a “rocksztár” az adott pozícióban – mikor leszel elégedett. A legtöbb álláshirdetés már ott megbukik, hogy azt sem tudjuk, pontosan mit is szeretnénk.

Ajánlom a könyvet minden cégvezetőnek, HR-esnek és menedzsernek, akik egy világszínvonalú csapattal szeretnének együtt dolgozni.

 

Zajdó Csaba
ügyvezető
Innonic Group Zrt.
Debrecen első startup studiója

Sorozatunk eddigi darabjai:

The Start-up J Curve
Dotcom Secrets
The Ideal Team Player
Team of Teams
Traction: How Any Startup Can Achieve Explosive Customer Growth
Blue Ocean Shift – Beyond Competing
Who: The method for hiring
Exponential Organizations
Powerful: Building a Culture of Freedom and Responsibility
The 4 Disciplines of Execution: Achieving Your Wildly Important Goals
Barking Up the Wrong Tree: The Surprising Science Behind Why Everything You Know About Success Is (Mostly) Wrong

 

A vendégszerzők külsős szakértők, nem a Forbes szerkesztőségének tagjai, véleményük nem feltétlenül tükrözi a Forbesét.

 

"A legbutább emberek, akiket ismerek, azok, akik mindent tudnak."