Nettó 8 óra, és menj haza játszani!

Csanády István szembe megy az árral. Van egy 30 fős startupja, amely most kapott 2 milliárd forint befektetést, nem is akárhonnan, hanem a Revolut és a Spotify egykori befektetőitől. Alkalmazásuk, […]

Bővebben

Úgy érzed, egy helyben toporog a céged? Ezt a könyvet olvasd el!

Egy olyan könyvet ajánlunk, amely részletes módszertant kínál arra, hogyan lehet a fókusz hiánya miatt kátyúba jutott vállalkozást növekedési pályára állítani.

Számos szorgalmas, lelkiismeretes vállalkozót ismerek, akik évek óta tolják kitartóan a cégük szekerét, mégis úgy érzik, hogy az nem gurul szinte semerre, egy helyben toporog a vállalkozás. Ezek a cégvezetők gyakran napi 15 órákat dolgoznak, számtalan dologgal kísérleteznek, és az akarat vagy a kitartás hiánya semmiképp nem róható fel nekik.

A The 4 Disciplines of Execution: Achieving Your Wildly Important Goals című könyv az állítja, hogy a probléma a fókusz hiányára vezethető vissza.

Hogy az a sok-sok energia, amit beletesznek a cégbe, szétforgácsolódik a számtalan projekt és részcél között, és így a kollégák „nem egy irányba eveznek”.

Írta: Chris McChesney, Sean Covey, Jim Huling / Kiadó: Free Press (2012)

A Sean Covey (Stephen R. Covey-nak, A kiemelkedően sikeres emberek 7 szokása című könyv szerzőjének a fia) nevével fémjelzett könyv rendkívül logikus és gyakorlatias keretrendszert nyújt, mely segít a következők megoldásában:

  1. Hogyan határozzuk meg a LEGFONTOSABB célt a cégünk életében;
  2. Hogyan teremtsük meg a feltételeket, alakítsuk ki a részcélokat és folyamatokat, hogy minden a fő cél elérését szolgálja;
  3. Hogyan biztosítsuk a kollégák motivációját és akaratát a cél elérésére, hogy ezáltal mindenki „egy irányba evezzen”.

A könyv nem egyszerű tippgyűjtemény, hanem egy teljes módszertan, amely modern menedzsmentmódszerek alkalmazásával készült, és segít ezeket az elveket lefordítani megfogható lépésekre. Szó van benne többek között a jó- és rossz mérőszámok közötti különbségekről, a transzparencia megteremtéséről, a megfelelő meeting-típusokról, és az innovatív cégkultúra kialakításáról is.

Ajánlom minden cégvezetőnek, aki szeretne szintet lépni, és a cége fejlődését gyorsabb növekedési pályára állítani.

A könyv 2017-ben megjelent magyarul is: Sean Covey, Chris McChesney, Jim Huling: A megvalósítás 4 alapszabálya. Hogyan érhetjük el létfontosságú céljainkat? Harmat Kiadó, Budapest, 2017.

 

Zajdó Csaba az Innonic Group Zrt. – Debrecen első startup studiója – ügyvezetője, és a debreceni Mastermind tagja. Ez utóbbi hat informatikai vállalkozó baráti társasága. A csapat tagjai minden hónapban egyszer találkoznak, ilyenkor – egyebek mellett – megosztják egymással könyvélményeiket. Ebben a cikksorozatban pedig a Forbes olvasóinak ajánlanak könyveket.

Sorozatunk eddigi darabjai:

The Start-up J Curve
Dotcom Secrets
The Ideal Team Player
Team of Teams
Traction: How Any Startup Can Achieve Explosive Customer Growth
Blue Ocean Shift – Beyond Competing
Who: The method for hiring
Exponential Organizations
Powerful: Building a Culture of Freedom and Responsibility

 

A vendégszerzők külsős szakértők, nem a Forbes szerkesztőségének tagjai, véleményük nem feltétlenül tükrözi a Forbesét.

 

„Az utazás egyik jó oldala, hogy megtanulod, mit értékelj, ha egyszer hazatérsz”