Két új márkát vezet be a szállásközvetítő, amivel még több utazót terelne hotelek helyett lakásokba, főleg a tehetősebbek közül. Szintén debütál a szállásválogatás funkció, először családoknak és üzleti útra készülöknek, később nászutasoknak és haveroknak is.
Tizedik születésnapját ünnepli a lakásmegosztó portál, amely egy startupból egy 81 ezer városban 4,5 millió lakást kínáló világméretű szállásközvetítővé nőtte ki magát. San Franciscóban jelentette be Brian Chesky vezérigazgató a stratégiát, amivel el akarja érni a vállalat, hogy 2028-ra egy milliárd vendég használja a szolgáltatásokat évente. Első lépésként Több újdonságot,
Az egyik új szolgáltatás neve az Airbnb Plus, amivel hotelszerűbb élményt ígérnek a rövidtávú lakásbérlőknek. Ezeknek a lakásoknak sokkal szigorúbb követelményeknek kell megfelelniük, mint a mezei Airbnb-otthonoknak.
Több mint 100 pontból álló minőségellenőrzési listán mennek végig az ellenőrök, és akkor kapja meg a lakás a besorolást, ha mindegyiknek megfelel.
Olyan elemek vannak a listán, mint a teljesen felszerelt konyha, a makulátlan hűtő, vasaló, ruhásszekrény és tárolószoba, ablaksötétítők, friss, puha ágynemű és jó minőségű matrac. A fürdőben nem hagyhat a tulaj személyes holmikat, a csempéken nem lehet repedés, és a vendéget legalább két plüsstörölközővel és samponnak kell várni.
A magasabb minőség az árakban is visszaköszön: míg az átlagos Airbnb-szállások ára 100 dollár (25 000 forint) éjszakánként, addig az Airbnb Plus-lakások ára ennek a duplája, 200 dollár (50 000 forint) körül mozognak.
Elég luxi. // Fotó: Airbnb
Luxussal csábítanak
Első körben 2 000 Airbnb Plus besorolású lakás debütál összesen 13 városban. Ezek között egyelőre nincs magyar helyszín, de a vezérigazgató szerint az idei év végére el akarják érni, hogy 75 000 szállás legyen a kínálatban több mint 50 városban.
Egy másik új márkát is bejelentettek, amivel egy még felsőbb kategóriát céloznak meg.
Idén tavasszal fog indulni a Beyond by Airbnb, amit a luxust kereső utazóknak kínálnak.
Ide kapcsolódik, hogy az Airbnb tavaly vette meg a Luxury Retreats luxuslakás-közvetítő céget, az akvicíóra rálátó források szerint hozzávetőleg 300 millió dollárért (75 milliárd forint). Ezzel felevszik a versenyt a konkurens szállásközvetítővel, az itthon kevésbé elterjedt, de 190 országban 2 millió szállást kínáló HomeAway-jel, ami már 2013-ban elindította a luxusmárkáját, a Luxury Rentals from HomeAwayt.
Család, barátok, nászút
Lesz pár változás a szállásközvetítő honlapján is, új kategóriákkal találkozhatunk a szállásoknál. Az eddig megszokott Teljes Lakás, Privát Szoba, Közös Szoba kategóriákon túl megjelennek a Vakáció (Vacation Home), Egyedi (Unique), Ágy&Reggeli (Bed&Breakfast) és Butik (Boutiques) kategóriák is. Az új besorolások 2018 nyarán fognak debütálni.
Ezzel a faházzal mutatják be az Egyedi (Unique) kategóriát. Noszvajon is vannak ám ilyenek. // Fotó: Airbnb
Szintén újdonság az Airbnb Collections, amivel az utazási célunk alapján válogathatunk a szálláshelyek között.
Mától elérhető a családoknak szánt kollekció (Airbnb for Family) és az üzleti céllal utazóknak szánt (Airbnb for Work) kínálat.
2018 folyamán bővül a kör baráti társaságoknak, esküvőre, nászútra és vacsorapartira ajánlott kollekciókkal.
Korábban többször írtunk már a szállásközvetítőről: ebben a cikkben a rövidtávú lakáskiadás szabályzása körüli kérdéseket jártuk körbe, itt az Airbnb-vel legtöbbet keresőket szedtük össze, itt pedig a Belvárosban bevezetett parkolódíjról írtuk meg, hogy csak első látásra ijesztő.