Zombori Zsolt McDonald’snál kilenc étteremért volt felelős. Némi családi megtakarítás mellett ezt a tapasztalatot fektetette a saját kézműves hamburgerezőjébe. A ZHome Burger a járvány előtt startolt Nagykőrösön, de vegetálás helyett folyamatosan nőtt. Idén Kecskeméten nyitott új üzletet, és nem áll meg a terjeszkedésben.
„Európát is utolérte a fűnyíróelv. Én voltam a legöregebb, akit akkor elküldtek” – mondta Zombori Zsolt, a ZHome Burger alapítója a tavalyi beszélgetésünkkor arról, hogy mi indította el 2013-ban el egy teljesen új életpálya felé.
Zsolt feleségével és két egyetemista gyerekével 2019 novemberében nyitotta meg a kizárólag házhoz szállítással működő kézműves hamburgerezőt. Ezzel megelőzték a később koronavírus teremtette igényeket. Az üzletpolitika sikeres volt,
a járvány idején is hónapról hónapra nőtt az árbevételük.
A ZHome körülbelül ötmillió forintból indult. A nagykőrösi családi ház egyik használatlan helyiségét alakították át konyhává. A burgerekbe a Zombori család készíti a húspogácsát, a szószt, sőt, a zsömlét is ők sütik.
Sorban álló jelentkezők és a Forbes-szál
„A cikk után kilencen jelentkeztek franchise partnernek” – mondja Zsolt a tavaly júniusi magazinban megjelent anyagunkról. Nem ez az első eset, hogy egy Forbes-cikknek köszönhetően találnak egymásra a későbbi üzleti partnerek. A Monyo kraftsör-gyár és a Patrongyártó Kft. is egy Forbes magazinnak köszönhetően lettek üzlettársak.
A ZHome akkor jelentkező potenciális partnerei a covid miatt egy időre parkolópályára kerültek. Zsolt az addig egyéni vállalkozásként vitt üzlet helyett végül egy szintén volt McDonald’snál dolgozó kollégájával alapította meg a Love Burger Kft-t. A cégben a ZHome Burger alapítója és Kozselka István ötven–ötven százalékos tulajdonrésszel van jelen.
István 1993-ban még diákként kezdett a McDonald’snál. A céget és a vezetői pozícióját huszonöt év után hagyta ott egy tanácsadói munkáért. A kézműves hamburgerezőbe egyelőre a főállása mellett szállt be. Az emberi erőforrásokért és a pénzügyekért ő, a termékfejlesztésért és a marketingért Zsolt felel.
Az új, júliusban nyílt kecskeméti üzletet már együtt nyitották féléves felújítási munkálatok után, körülbelül 14 millió forintból. Az új burgerezőbe a nagykőrösi háttérkonyhából hozzák az alapanyagot.
Itt körülbelül negyven vendég nézheti a látványkonyhájukban hogy, hogyan sülnek készre a kézműves húspogácsák.
A franchise jogokat egyelőre vidéki városokba és Budapest agglomerációjába adnák és öt–hat étteremig terveznek. „Eddigi tapasztalataim alapján ez az a mennyiség, amit még kényelmesen átlátunk, de a piaci igények még bármit hozhatnak.”
Borítókép: Orbital Strangers