Cristiano Ronaldo példája ragadós lett, tegnap este az olasz Locatelli is átrendezte az asztalt a sajtótájékoztató kezdetén.
Hogy ennyit beszélnek majd a Coca-Coláról a foci Eb alatt, arra álmaikban sem gondoltak a cég marketingesei, most mégsem valószínű, hogy felhőtlenül boldogok. Cristiano Ronaldo budapesti sajtótájékoztatóján pakolta arrébb a kólás üvegeket és hozzá is tette, hogy igyunk inkább vizet. Paul Pogbát már a sörös üveg zavarta, tegnap pedig csatlakozott a klubhoz az olasz Locatelli is.
Pakolgatják az üvegeket a focisztárok – de az árfolyamokat nem mindig
Az Eb meccsek után külön sajtótájékoztatót tartanak a meccs emberének választott focistákkal. Olaszország tegnap este Svájcon gyalogolt át, a 3-0-ás győzelemből Locatelli két góllal vette ki a részét. A sajtótájékoztató elején már ő is nevetett, miközben arrébb pakolta a Coca-Cola szponzorüdítőit.
Megbüntetheti-e az UEFA a renitens üvegpakoló focistákat?
Véleményszabadság vs. szponzorérdek
Rövid távon a cég árfolyama is megszenvedte Ronaldo mozdulatát, de ha a 300 millió Instagram-követővel rendelkező szupersztár példája ennyire ragadós lesz, az komoly fejfájást jelenthet a tornát szervező és a szponzorpénzeket kezelő európai szövetségnek, az UEFA-nak is. A Coca-Cola nyilván nem a negatív reklámért fizet az UEFA-nak.
A kérdés akár messzebb is vihet:
hogyan kezeli majd az UEFA a játékosok véleményét – és az ahhoz fűződő szabadságjogokat –, ha az szembe megy a szponzorok érdekeivel?
Klubszinten voltak már hasonló botrányok, például amikor a londoni Arsenal azonnal elhatárolódott saját játékosától, Mesut Öziltől, aki muszlimként kiállt a Kínában elnyomott ujgúrokért. A Kínát elítélő vélemény veszélyeztette az Arsenal kínai üzleti érdekeit.
Szoboszlai után szabadon: újabb magyar tehetség Salzburgban