Szabadság, intimitás

Most akkor a koronavírus. Addig sem kell klímaszorongani és a populizmus terjedése, a menekültek áradata miatt aggódni. (Rád nem vonatkozó szorongás igény szerint kihúzható.) A vírus előnye, hogy közelebb van, […]

Bővebben

Megbüntetheti-e az UEFA a renitens üvegpakoló focistákat?

Tovább pezseg az Európa-bajnokságon a kólabotrány, amit már nem hagyhatott szó nélkül a tornát lebonyolító európai szövetség, az UEFA sem. 

Az UEFA tegnap emlékeztette a csapatokat arra, hogy a szponzorokkal kötött partnerségek szerves részét képezik az Európa-bajnokságnak, és biztosítják a sportág fejlődését Európában, ideértve az utánpótlásnevelést és a női labdarúgást is. 

Elpakolt szponzortermék: van kivétel

A 300 millió Instagram-követővel rendelkező Cristiano Ronaldo Budapesten, majd később az olasz Locatelli Rómában tette arrébb az elé helyezett szponzorüdítőket. Paul Pogba is arrébb rakott egy sörösüveget, szintén szponzorterméket, de az ő esete kicsit más, hívő muszlimként vallási okokból vette el maga elől az üveget (igaz, az épp egy alkoholmentes sör volt). 

Utóbbit amúgy a torna versenyigazgatója, Martin Kallen is kiemelte a Reutersnek:

ha valaki vallási okokból teszi arrébb a szponzorüdítőt, akkor azt elfogadják.

A tegnap közzétett felhívás inkább Ronaldo akciójának (és követőinek) szólt. 

Büntetni nem fognak, legalábbis közvetlenül nem

A nemzeti szövetségek mind aláírták a versenyszabályzatot, ez részletezi azt is, hogy milyen kötelezettségei vannak a csapatoknak a szponzorokkal szemben. 

Ami most biztos: az UEFA közvetlenül biztosan nem fogja vizsgálni és büntetni az eseteket, az ugyanis a nemzeti válogatottakat menedzselő tagszövetségek felelőssége. Az ugyanakkor elképzelhető, hogy ha további esetek lesznek, akkor az UEFA a nemzeti szövetségekkel együtt lépni fog, ennek pedig könnyen lehet bírság a vége. 

Ezért nagyon fontosak a szponzorok az UEFA-nak

A 2016-os Európa-bajnokságot az UEFA 1,92 milliárd eurós bevétellel és 842 millió eurós profittal zárta. A bevételből 480 millió eurót tettek ki a szponzorszerződések, közel 400 millió euró jött meccsnapi (jegyek, fogyasztás) bevételből, ez a világjárvány miatt a mostani Eb-n jóval kevesebb lesz. A most zajló kontinenstornán a szponzorok szerepe még fontosabb, a legtöbb bevétel azonban így is a tévés közvetítési jogokból jön be, ami most is meghaladja az 1 milliárd eurót. 

Oszd meg!