Szabadság, intimitás

Most akkor a koronavírus. Addig sem kell klímaszorongani és a populizmus terjedése, a menekültek áradata miatt aggódni. (Rád nem vonatkozó szorongás igény szerint kihúzható.) A vírus előnye, hogy közelebb van, […]

Bővebben

Vitézy Dávid bevonja a lakosságot a repülőtéri gyorsforgalmi út fejlesztésébe

A Budapest Fejlesztési Központ vezérigazgatója Facebook-oldalán arra kéri a repülőtéri út és a Gyömrői út mentén élőket és az utak használóit, hogy mondják el véleményüket a megújuló gyorsforgalmiról és lehetséges terveiről. Vitézy egy éve jelentette be, hogy áttervezik a korszerűtlen, leromlott műszaki állapotú utat, ami a Liszt Ferenc repülőtérre vezet.

A Liszt Ferenc repülőtérre vezető gyorsforgalmi felújítása már régóta esedékes, a beruházásról 2018 végén döntött a kormány, most pedig a tervezési közbeszerzés is lezárult.

A tervezői közbeszerzési tendert a Főmterv Zrt. és az Utiber Kft. konzorciuma nyerte meg, a kiviteli terveknek és a tenderdokumentációnak 2022 során kell elkészülnie. A Mfor januárban az európai közbeszerzési értesítő alapján azt írta, hogy a munka ára nettó 1,395 milliárd forint lesz.  Ehhez a mérnöki tervezésen kívül hídtervezési és városi környezetfejlesztési tervezést is kell végezni.

A fejlesztés nemcsak a reptér elérhetőségének javításáért van

„Ferihegyet ma csak egy korszerűtlen, ráadásul leromlott műszaki állapotú úton lehet elérni, ahol különös problémát okoz az út elválasztása és az ebből eredő zavarérzékenység. A forgalom az elmúlt évtizedekben emelkedett, hiszen a repülőtéri forgalmon kívül ez az M4-es út bevezetője és néhány budapesti városrész legfontosabb forgalmi útvonala is” – írja Vitézy Dávid a Facebook-bejegyzésben.

A BFK vezetője szerint a középen elválasztott, 2×1 sávos áteresztőképességű út balesetveszélyes és zavarérzékeny: egy apró fennakadás többórás dugót eredményezhet.

Vitézy kitér arra is, hogy a Magyarországra repülővel érkező külföldiek először ezzel az úttal és környezetével találkoznak, ami nem méltó sem Budapesthez, sem pedig Magyarországhoz. Szerinte előnybe kéne helyezni a buszokat és szükséges a biztonságos kerékpáros útvonal kiépítése is.

Nagy séta, nagy interjú – Vitézy Dáviddal és Török Andrással a városban a városról

Minden érdekelt véleményét várják

„Olyan nagyszabású városfejlesztést tervezünk, amelynek köszönhetően javul teljes dél-pesti kerületek közlekedése és az érintett városrészek közötti keresztirányú közúti, autóbuszos, gyalogos és kerékpáros kapcsolat is” – írja Vitézy.

Átfogó újratervezésre lesz szükség, ahol nagy szerepet kapna a közösségi közlekedés is, így a közzétett kérdőívben ezen a témán jelentős a hangsúly.

Kérdőívben kérdezik meg a környéken élők és az utat gyakran használókat, miket tapasztaltak a Repülőtéri út és a Gyömrői út mentén. Arra is kíváncsiak, ki miért és milyen közlekedési eszközzel használja a gyorsforgalmit. Tisztáznák, hogy az érintettek milyen feltételekkel támogatnák a buszsáv- és kerékpársáv kialakítását, a járdák építését és a zöldfelületek növelését, valamint melyiket tartják fontosabbnak.

Az utóbbi ötven év legnagyobb budapesti zöldterülete lesz a Csepeli közpark – mutatjuk a látványterveket

A kérdőívek kitöltésére 2021. november 5-ig van lehetőség a repuloteriut.hu című oldalon.

A kiemelt képen Vitézy Dávid (b) Bagi Lászlóval és Török Andrással beszélget // fotó: The Orbital Strangers Project

 

Oszd meg!