Szabadság, intimitás

Most akkor a koronavírus. Addig sem kell klímaszorongani és a populizmus terjedése, a menekültek áradata miatt aggódni. (Rád nem vonatkozó szorongás igény szerint kihúzható.) A vírus előnye, hogy közelebb van, […]

Bővebben

Kép: Ninja hivatalis Twitter-fiókja

Versenyzőként nem, de influencerként jár a 17 millió dolláros vagyon a világ leggazdagabb gamerének

A világ tíz legjobban kereső gamerének összvagyona meghaladja a 120 millió dollárt.

A professzionális videojátékozás világában a győzelem a legkevesebb. Szó szerint, mert Tyler „Ninja” Blevins, az internet Fortnite-játékosának 2019-es vagyona 17 millió dollár lett. Ez elég ahhoz, hogy első legyen az amerikai Forbes legjobban kereső gamereket felsoroló listáján – a Fortnite világbajnokságon való részvételével mégis csak 100 ezer dollárt keresett, sőt először nem is kvalifikálta magát a versenyre.

Ez csak egy példa arra, hogy a professzionális gamerek és az influencer gamerek keresete között mekkora különbség van.

Az influencer gamerek követőtáborukat szponzorációkra, reklámmegjelenésekre és merchandising termékekre tudják konvertálni.

Ninjának 2,8 millió követője van a Mixer nevű streaming oldalon, akik az amerikai Forbes becslése szerint 30 millió dollárt fognak költeni rá a következő három évben, miután átcsábították a kékhajú gamert a rivális Twitchtől. Ninjának a Mixer-követők mellett van még 22,7 millió Youtube-on és 14,9 millió Instagramon. Hozzá hasonlóan a listán szereplő 10 leggazdagabb gamer egyike sem pusztán versenyzésből szerezte a vagyonát.

10. Nickmercks (Nick Kolcheff)

6 millió dollár (1,8 milliárd forint) –  a Fortnite-ot kontrollerrel játszó gamer (sokkal nehezebbnek számít a billentyűzetnél) 2 millió dolláros dealt írt alá a Twitch-csel.

9. TimTheTatman (Timothy Betar)

8 millió dollár (2,4 milliárd forint) – a könnyed, humoros videói miatt olyan márkák bíznak meg benne, mint a Reese’s vagy a Budweiser Light, NFL-kommentátor, és exkluzív dealt írt alá a Mixer- rivális Twitch-csel.

8. Jacksepticeye (Sean McLoughlin)

11 millió dollár (3,3 milliárd forint) – az ír youtuber 2018-ban saját ruházati márkát indított Markiplier-rel közösen.

7. Vanossgaming (Evan Fong)

11,5 millió dollár (3,5 milliárd forint) – 1,6 milliárd összmegtekintéssel Youtube-on, Fong az egyik gamer-veterán.

6. DanTDM (Daniel Middleton)

12 millió dollár (3,6 milliárd forint) – Minecraft-gamer, tavaly exkluzív játékos turnéra ment.

5. Shroud (Michael Grzesiek)

12,5 millió dollár (3,8 milliárd forint) – a játékfejlesztő cégek egyik kedvenc együttműködő partnere, az Electronic Arts, az Ubisoft és az Activison Blizzard is partnermegállapodásban van vele.

4. Markiplier (Mark Fischbach)

14 millió dollár (4,2 milliárd forint) – saját Youtube-filmje van (A Heist with Markiplier).

3. Preston (Preston Arsement)

14 millió dollár (4,2 milliárd forint) – Minecraft gamer-vlogger.

2. PewDiePie (Felix Kjellberg)

15 millió dollár (4,5 milliárd forint) – antiszemita megjegyzései miatt botrányba keveredett (szünetet is tart a közszereplésben), de továbbra is olyan népszerű, mint eddig.

1. Ninja (Tyler Blevins)

17 millió dollár (5,1 milliárd forint) – együttműködések a Red Bull-lal, a Walmarttal és az Adidas-szal, NFL-reklámok, Mixer-exkluzív deal.

Borítókép: Ninja hivatalos Twitter-fiókja

 

„Soha ne fektess olyan cégbe, amit a tulajdonosról neveztek el!”

Tóth Zoltán, Euroventures