Szeptember 30-án, fiának Raoul-nak adja át a Rossman drogérialánc vezetését Dirk Roßmann német milliárdos, aki 1972 óta állt a családi cég élén. Egy ideje már készült a visszavonulásra, nemsokára megjelenik második thrillere.
„Kritikus és kicsit lökött: Dirk Roßmann, a milliárdos mobil nélkül” címmel írtunk portrécikket 2018-ban a Rossmann drogérialánc tulajdonosáról, aki most fiának adja át Európa egyik legnagyobb drogérialáncának vezetését. (Az üzletek nevét a családnevet kicsit módosítva Rossmann-nak írjuk, igaz az alapító saját könyvén is egyszerűsített nevén így a címben mi is így tettünk.)
A Business Insider német kiadása írt arról, hogy a 36 éves Raoul Roßmannak már eddig is 49 százalékos tulajdonrésze volt, miután átvette édesanyja, Alice részesedését, és utóbbi időben a nyilvánosság előtt is gyakrabban jelent meg, míg most 75 éves édesapja kicsit visszavonult a rivaldafényből. Szeptember végén hivatalosan is megtörténik a generációváltás, de Dirk Roßmann, akinek vagyonát 3,8 milliárd dollárra becsüli az amerikai Forbes, a tanácsadó testület tagja marad.
A német sajtó már hetek óta foglalkozott azzal, hogy generációváltás készülődhet, a Frankfurter Allgemeine Zeitung például arról írt, hogy Dirk Roßman egyre kevésbé foglalkozik az üzlettel, helyette inkább hobbijaiban éli ki magát, illetve „A polip kilencedik karja” címmel nemrég jelent meg thrillere, amelynek már dolgozik a második részén: ez „A polip haragja” címet viseli majd és októberben jelenik meg.
Raoul jelenleg a Rossmann-részvények 49 százalékát birtokolja, a maradék 51 százalék édesapjáé és féltestvéréé, Danielé. A Business Insider értékelése szerint megfelelő és rátermett vezető lehet a drogérialánc élén, gyermekkorától belenőtt abba, hogy a vacsoraasztalnál is a családi vállalkozás ügyei kerülnek terítékre. Rögtön érettségi után elkezdett dolgozni a Rossmannál, majd a Westminsteri Egyetemen végzett. Az őt ismerő üzleti partnerek visszafogottabbnak írják le, mint édesapját, de a tárgyalásokon ugyanolyan határozott, mint apja. Raoul nemrégiben az olyan monopolhelyzetben lévő cégek, mint az Amazon korlátozásáért állt ki.
Raoul jó állapotban veszi át a céget, a Rossmann a 2020-as koronaévben is növelni tudta forgalmát (3,5 százalékkal 10,35 milliárd euróra); elsősorban abból profitáltak, hogy számos üzlettel ellentétben a drogériáknak nem kellett bezárniuk a korlátozások idején sem, de a kereslethez igazított termékekkel (például covid-gyorstesztek és maszkok) is nagyot szakítottak. Európában, benne Magyarországon összesen 4200 üzletük van és 56 000 embert foglalkoztatnak.