Szabadság, intimitás

Most akkor a koronavírus. Addig sem kell klímaszorongani és a populizmus terjedése, a menekültek áradata miatt aggódni. (Rád nem vonatkozó szorongás igény szerint kihúzható.) A vírus előnye, hogy közelebb van, […]

Bővebben

10 év és 2 milliárd dolláros veszteség után a Ford belátta, hogy India nem az ő terepe, túl nagyok az autói

Dollármilliárdokat és nem kevés időt fektetett abba a Ford, hogy Indiában is megvesse a lábát, de sikertelenül zárult a kísérlet: most bejelentették, hogy mindkét indiai gyárukban felfüggesztik az autógyártást.

A The New York Times írt arról, hogy a Ford sanandi, nyugat-indiai gyárában már idén befejezi a termelést, a dél-indiai Chennaiban pedig jövőre hagynak fel a motor- és járműgyártással. A Ford honlapja szerint a két gyárban összesen 8000 munkavállaló dolgozik. Chennaiban több mint négy évtizedig, 1980 óta gyártottak, a másik gyárat 2015-ben nyitották meg. 

A Ford az utóbbi évtizedben mintegy 2 milliárd dollárt fektetett be Indiában, most profitjuk fenntarthatósága érdekében döntöttek a kivonulás mellett.

A többi autógyártó között is volt, amely sikertelenül próbálkozott az indiai piaccal, amelynek Európával vagy az Egyesült Államokkal szemben az a jellegzetessége, hogy az emberek inkább kisebb, megfizethetőbb autókat keresnek. A General Motors már 2017-ben kivonult Indiából. Az ott eladott autók körülbelül felét a japán Suzuki tulajdonában lévő Maruti Suzuki gyártja.

Az autógyárakat globálisan sújtó chiphiányról ebben a cikkünkben írtunk.

Borítókép forrása: Ford

Oszd meg!