Kon Karampelas, Unsplash
rövid hír

A Tiktok a Facebookot másolja egy évvel azután, hogy a Facebook a Tiktokot másolta

Forbes
2021. augusztus 06. 1 perc olvasás

A Tiktok bevezeti a történet funkciót, azaz lehetővé teszi, hogy olyan videókat is feltöltsenek a felhasználók, amelyek 24 óra után automatikusan eltűnnek.

Az „új” funkciót egy évvel azután indította a Tiktok, hogy a Facebook tulajdonában álló Instagram elindította a Reels nevű Tiktok másolatát.

A Twitter egyébként most jelentette be, hogy a 2020 novemberében bevezetett hasonló, Fleets nevű szolgáltatásukat augusztus 3-tól megszüntetik. Ennek a funkciónak is ugyanaz volt a lényege, mint a most Tiktok által bevezetettnek: egy megosztott bejegyzés 24 óra után automatikusan törlődik, azaz úgy működik, mint a Facebookon és Instagramon is megosztható történetek.

A Twitter azért szüntette meg a Fleetset, mert azt tapasztalták, hogy csökkent a felhasználóik aktivitása. Úgy néz ki, nekik nem vált be a versenytársak másolása.

Az Instagramnál 2016-ban indították el a történet funkciót, amit ők is Snapchattől másoltak. A 99Firms adatszolgáltató szerint ez a platform egyik legaktívabb eszközévé vált, több mint 500 millió ember használja naponta.

Borítókép: Kon Karampelas // Unsplash