Szabadság, intimitás

Most akkor a koronavírus. Addig sem kell klímaszorongani és a populizmus terjedése, a menekültek áradata miatt aggódni. (Rád nem vonatkozó szorongás igény szerint kihúzható.) A vírus előnye, hogy közelebb van, […]

Bővebben

Gimnazista tiktokereket is fizet a Fehér Ház, hogy népszerűbb legyen az oltás

Mindent bevetnek az Egyesült Államokban az oltások felpörgetésére, ötven influenszerrel szerződött a Fehér Ház.

A hihetetlen népszerűségre szert tett énekes, Olivia Rodrigo (18) a Fehér Házban beszélget az oltás fontosságáról, Ellie Zeiler (17) táncos tiktoker az oltások előnyeiről posztol, Christina Najjar (30) pedig a járványügyi nagyfőnök Anthony Faucival készített interjút. Ez mindössze két példa arra, hogyan kívánja a Biden-kormány népszerűsíteni a fiatalok körében a Covid19-oltásokat – mutatta be a The New York Times.

Közszolgálati kereset

A Fehér Ház kampányát a Village Marketing ügynökség bonyolítja, ők kerestek meg ötven, nagy követőtáború influenszert, köztük Twitch, Youtube, Tiktok-használókat is.

A szövetségi kormány programja mellett állami és önkormányzati szinten is hasonló kampányok zajlanak. Helyenként akár mindössze öt-tízezer követővel rendelkező mikroinfluenszereket is felkértek, de még a kisebb táború résztvevők is kereshetnek ezer dollárt a részvételért.

Colorado államban még februárban 16,4 millió dollár értékben indított hasonló kampányt, a denveri székhelyű Idea Marketing ügynökséggel, ők

400-1000 dollárt fizetnek az alkotóknak.

Nem alaptalan a siettségük, ugyanis mindössze két hónapja van arra az államnak, hogy a raktárban álló 350 ezer adag oltást a lejárat előtt felhasználják.

Influenszer-hadosztály

Egykor Elvis Presley egy tévéműsorban kapta meg a gyermekbénulás elleni oltást, napjainkban a fiatalok nagyobb valószínűséggel bíznak kedvenc tartalomkészítőjük tanácsában, mint egy mainstream hírességben – idézi a NYT egy piackutató tanulmányt.

A koronavírus-járvánnyal, illetve az oltással szembeni szkepticizmus továbbra is erős, dacára a szakértők magyarázatainak és a hivatalos tájékoztatásnak. Nem pusztán az ilyen elméletek terjedése a probléma, hanem ez az oltásellenes hangulatkeltés annyira szélsőséges hangot üt meg, hogy a fiatalok inkább elzárkóznak a témától. Sokszor sem tudásuk, sem érzékük nincs a különböző információk rendszerezésére, illetve politikai véleményt sem szeretnének formálni.

Az amerikai járványügyi adatok szerint a 12-39 éves korosztály kevesebb mint fele van beoltva, ez az arány pedig a 12-18 évesek között a legalacsonyabb.

Renee DiResta, a Stanford Internet Observatory a félretájékozottságot és álhíreket tanulmányozó kutató szerint bár a kampány jól sülhet el, mivel teljesen egységes, országos kommunikációt folytatnak majd az influenszerekkel, a hatékonyságában vannak kételyek.

Kiemelt kép: Olivia Rodrigo a Fehér Házban (Forrás: The White House)

Oszd meg!