Legkorábban már november elején legurulhat az első Model Y a Tesla új, Berlin közeli gyárszalagjáról, írta meg többek közt a Reuters és a Bloomberg Elon Musk szombati, helyszíni bejelentése alapján. Ezzel együtt azért némi óvatosságra is intette híveit a CEO, szerinte ugyanis a kívánt tömeggyártás eléréséhez még kelleni fog némi idő.
A Tesla-vezér reméli, hogy a gyártás beindításához az elkövetkezendő hetekben zöld utat kapnak: mint ahogy arról már korábban is beszámoltunk, jóval korábban, már nyáron be akarták indítani az elektromos autókat gyártó cég negyedik Gigafactoryjét.
Eddig Amerikában létesítettek két ilyen gyártelepet, Sanghajban pedig egyet, az európai debütálás csúszásában viszont több tényező is közrejátszott, jogi és logisztikai problémák, a lokális reguláció, végül, de nem utolsósorban pedig máig fennálló környezetvédelmi aggályok is.
Itt vagy, Tesla Sound?!
Musk valóságos fesztiválhangulatban, masszív tömeg előtt beszélt most hétvégén (9 ezer belépőt osztottak szét), ahol nem győzte hangsúlyozni, hogy a neheze csak ezután jön, a tömeggyártás rendes beindítása ugyanis több időt fog felemészteni, mint maga a grünheidei telep felhúzása.
Az óvatos célszám 2022 végére a napi 5 ezer, de optimális helyzetben 10 ezer legyártott modell, mellyel együtt a cellagyártás ütemét is szeretnék majd növelni.
A helyi környezetvédők kritikáira Musk úgy reagált: a gyár „relatíve alacsony vízfelhasználással”, az akkumulátorgyártás pedig „fenntartható” módon fog működni, valamint több fát ültettek el, mint amennyi kivágásával járt a Gigafactory felépítése.
A gépeket gyártó gép
A Tesla óriási Gigafactoryjeinek célja az lenne, hogy ezekben a cég mindent le tudjon magának gyártani, ne csak autót, de akkumulátort, napelemet és a többit is. Musk maga is úgy hivatkozott korábban ezekre az üzemekre, mint „gépekre, amik gépeket építenek”. Persze így is szükségük van immáron Európából is minőségi munkaerőre a működtetésükhöz, Musk ezt bevallottan kihívásnak tartja.
Korábban a cég úgy fogalmazott, hogy 12 ezer alkalmazottat és évi legalább félmillió legyártott autót szeretnének a németországi egységükhöz tudni.
Rekordnegyedév a covid közepette
A cég harmadik negyedéves gyártási és leszállítási számait nézve nem állítanánk, hogy ne lenne szükség erre az új erőforrásra: a hanyatló trendet mutató amerikai autógyártók mellett a Tesla rekordokkal tündökölt a Q3-ban, még úgy is, hogy a koronavírus-járvány miatti chipgyártási problémák és hiány Muskékat is elég keményen érintették az elmúlt időkben.
Borítókép: Elon Musk a német Tesla-gyár építkezési területén tavasszal. Forrás: Michele Tantussi // Reuters.