Szabadság, intimitás

Most akkor a koronavírus. Addig sem kell klímaszorongani és a populizmus terjedése, a menekültek áradata miatt aggódni. (Rád nem vonatkozó szorongás igény szerint kihúzható.) A vírus előnye, hogy közelebb van, […]

Bővebben

Puma cipő, forrás: Unsplash

Akadozik az ellátás, az ázsiai piac is szenved, mégis nagyot mennek a Puma ruhái

Szerdai bejelentése értelmében a Puma német sportruházati cég legalább 25 százalékos éves forgalomnövekedéssel számol 2021-ben a korábban kilátásba helyezett 20 százalékkal, még így, a koronavírus-járvány közepette is – számolt be róla a Reuters.

Annak ellenére az optimista jóslat, hogy a cipőipar legnagyobb ellátóinak számító vietnámi gyárakban szünetel a munka a koronavírus-járvány miatt, és úgy látják, csak 2022 második felére üzemelhetnek újra teljes gyártási kapacitással.

Bjorn Gulden, a Puma vezérigazgatója emellett azt is elmondta, hiába a magas kereslet, a Kínában fennálló, „nagyon bonyolult piaci helyzettel”, illetőleg a konténerhajók hiányával és a kikötők zsúfoltságával is meg kell küzdeniük.

Az utóbbi aspektussal persze nemcsak a ruházati iparnak kell szembenéznie, nemrég például a Hasbro játékgyártóról írtuk meg itt, a Forbes.hu-n, hogy a sikeres negyedéves teljesítmény és fényes 2021-es kilátások ellenére is százmillió dollárban mérhető az ellátási láncbeli gondok miatti bevételkiesés.

2021 harmadik negyedévében az előző évi azonos időszakhoz képest 20,4 százalékos globális forgalomnövekedést sikerült elérnie a Pumának, igaz, területenként eltérő a növekedés üteme: Amerikában 31, az európai, a közel-keleti és az afrikai térségben 22, míg az ázsiai és óceániai régióban mindössze 1,7 százalékos.

Arról, hogy a covid miatt miképp kezdtek el hátat fordítani a divatcégek Ázsiának, itt írtunk korábban.

 Borítókép: Unsplash

Oszd meg!