Szabadság, intimitás

Most akkor a koronavírus. Addig sem kell klímaszorongani és a populizmus terjedése, a menekültek áradata miatt aggódni. (Rád nem vonatkozó szorongás igény szerint kihúzható.) A vírus előnye, hogy közelebb van, […]

Bővebben

Nem tudott a Monopoly-gyártó minden szállítmányt időben teljesíteni – mi lesz így az ünnepekkel?

Nagyjából 100 millió dolláros harmadik negyedéves forgalomkieséssel járt az amerikai Hasbrónak, a világ egyik vezető játékgyártójának, hogy ellátási láncbeli gondjai miatt nem tudtak minden szállítmányt teljesíteni, írta meg a cég keddi bejelentése alapján a Reuters.

A Hasbro arra is figyelmeztetett mindenkit, hogy problémáik akár a számukra kiemelt jelentőséggel bíró karácsonyi időszakra is kihathatnak:

hiába a megnövekedett kereslet, gyárakat kellett bezárni, elég konténerhajó sincs, és az a kevés is késve tud csak Monopoly-társasjátékokat, Nerf-puskákat, Transformers-, Én kicsi-pónim-figurákat és további Hasbro-termékeket szállítani.

A harmadik negyedévben megcsúszott szállítmány nagy részét a gyártó az elmúlt hetekben pótolta, és most is azon dolgozik, hogy bebiztosítsa a folyamatos ellátást. Deborah Thomas pénzügyi vezető ígéretet is tett rá, hogy „lesznek Hasbro-játékok a polcokon az ünnepek alatt”.

Nagyon hasonló problémákkal küzd karácsony előtt a csiphiány miatt a tech szektor is.

A korábbi becsléseknek megfelelően a Hasbro 2021. harmadik negyedévi nettó bevételei 11 százalékot nőttek a múlt évi azonos időszak óta, 1,78 milliárd dollárról 1,97 milliárd dollárra. A bevételkiesést nem más, mint szórakoztatóipari alosztályuk kompenzálta, márkáikkal dolgozó film- és sorozatgyártó szegmensük negyedéves bevételei egy év alatt 76 százalékkal nőttek.

Fotó: Marco Verch / Flickr

Emellett a Hasbro azt is közölte, hogy 2021-re 13-16 százalék közötti bevételnövekedést jósol a múlt évhez képest, de persze hangsúlyozza, hogy ennek felső határát nem biztos, hogy az ellátási problémák miatt meg tudja ugrani.

A járvány többé-kevésbé győztes szektora

A játékipar sokat profitált a koronavírus-járvány miatti lezárásokból. A termékeikért világszerte megnőtt a kereslet, ami az ellátási láncot is próbára tette, nemcsak a Hasbrónál, de a Mattelnél is, ahol például a Barbie babák eladása nőtt meg nagyon.

A Hasbro korábbi vezérigazgatója, Brian Goldner két nappal azután halt meg, hogy most októberben bejelentette visszavonulását. Tavaly derült ki, hogy hét éve küzd rákkal.

Borítókép: Suzy Hazelwood // Pexels

Oszd meg!