rövid hír

Oreo – szülinapi tortás kekszet és áremelést is kapunk a 110. születésnapra

Forbes
2022. január 24. 2 perc olvasás

Chocolate confetti cake, azaz csokis konfettitorta ízben dobja piacra a 110. születésnapi, limitált Oreo kiadását a márkát tulajdonló Mondeléz, írja a CNN Business. Az ízzel akár az 1 milliárd dolláros bevételi célkitűzést is elérhetik, írja a CNN Business.

Csokitortát idéző krém és az eredeti krém cukorszórással megspékelve – csokis konfettitorta néven érkezik az Oreo különkiadása, amivel a Mondeléz a márka 110. születésnapját ünnepli. 

A különleges kiadás január 31-étől limitált ideig lesz elérhető a boltokban.

A népszerű márka március 6-án lesz 110 éves. A legelső verzióját a New Jersey-ben található Hobokenben árusították 1912-ben. Az Oreo azóta töretlen siker: limitált kiadásaival, extravagáns ízvilágával (például egy Lady Gaga-ízzel) meghódította a világot – ma már több, mint 100 országban forgalmazzák.

A márka hosszú életét nem annak köszönheti, hogy különösebben újító dolgot hozott volna a piacra 1910-ben: már két évvel az indulása előtt hasonló ízvilággal jelentetett meg Hydrox néven a Sunshine Baking Co., írja a Slate.

Ezzel szemben az Oreo megjelenése több tényező szerencsés együttállását jelentette: dizájnja, íze, fogyasztásának sokszínű lehetősége (többek között a szétszeded, egyben habzsolod, kieszed a krémet módszertanok végtelen permutációja), egzotikus neve és természetesen a marketing is felelős a márka sikerességéért. Utóbbit bő tíz éve újraszabták, modern, fiatalos kinézetet és márkahangot kölcsönözve a terméknek, ezzel az olyan nehezen megfogható Z generációt is maguk mellé állítva.

Nem véletlen, hogy a chicagói székhellyel rendelkező márkatulajdonos, a Mondeléz International portfóliójának egyik ékköve az Oreo,

az új ízzel akár még az 1 milliárd dolláros teljes forgalmat is elérhetik csak az Oreo-nak köszönhetően.

A vállalat szerint a keksz továbbra is kiemelkedően teljesít, a tavalyi Pokémon kiadást kapkodták a boltok polcairól. A Mondeléz idén árat is emel, ami több márkáját is érint – 6-7 százalékkal is drágábbak lehetnek a cég termékei. Olyan ismert márkák tartoznak hozzájuk, mint a Milka, a Toblerone, a Cadbury vagy a Belvita.

Borítókép: Mondeléz // Oreo