Fotó: Fotó: Sebestyén László / Forbes
rövid hír

Munkaerőhiánnyal küzdenek a magyarországi webshopok

Forbes
2021. augusztus 11. 1 perc olvasás

A kereslet megnövekedett a szolgáltatásukra, és ezt egyre nehezebben tudják kiszolgálni.

A Világgazdaság szerdai száma arról ír, hogy a magyarországi webáruházak nehezen tudják kiszolgálni a megnövekedett keresletet munkaerőhiány miatt. A probléma a lap szerint az egész e-kereskedelmi piacot visszafogja.

Tavaly 909 milliárd forintos forgalma volt itthon az e-kereskedelemnek, ez 2019-hez képest 45 százalékos növekedést jelentett. Az ugrásszerű növekedés részben a koronavírus-járvány eredménye, de éppen ezzel a növekedéssel tartanak nehezen lépést a webshopok, új munkaerőt ugyanis nehezen találnak.

„Több olyan cég is van, amelynek vissza kell fognia a marketingjét, mert egyszerűen nem tudja kiszolgálni a keresletet. Ez egyértelműen azzal magyarázható, hogy nincs elég alkalmazott a vállalkozásban, a probléma a webshopok 30-40 százalékát érinti” – fogalmazott a Világgazdaságnak Gál Kristóf, a Klikkmarketing alapítója.

Szerinte jobb munkaszervezéssel és a hatékonyság javításával – jelentsen ez bármit – kezelhetik a munkaerőhiány miatt előállt problémákat a webshopok. Kiemelte ugyanakkor, hogy a munkaerő drágul, ezért a legjobb embereket is fontosabbá vált megőrizni.

A jó munkakörülményeket és versenyképes fizetést biztosító munkáltatók szerinte most is képesek képzett szakembereket felvenni.

A Kifli raktára, ahol nem csak kifli van – fotósorozat a cég látványos bázisáról

Borítókép: Sebestyén László / Forbes