Swapp néven havidíjas autóelőfizetős szolgáltatás indult Budapesten, a működtető startup Bécs után hozott flottát a magyar fővárosba.
A Swapp alapítói a nemzetközi porondon is tapasztalt startup vezetők, akik korábban az Ubernél, a Boltnál, a Deezernél és a Careemnál tanulták a mesterséget. A Swapp az autóvásárlás és a lízing helyett szeretne versenyképes árú, de annál sokkal rugalmasabb alternatívát kínálni. Bár a „Netflix-generáció” a célközönség fontos része, de nem csak nekik szolgáltatnak – közölték a Forbes.hu-val.
A Swapp nevet viseli az az új, magyar startup, amellyel havi előfizetéses rendszerben használhatunk és váltogathatunk személygépkocsikat futamidő vagy hűségidő nélkül.
A szolgáltatás tesztüzeme közel 100 – köztük környezetkímélő, prémium, kompakt és családi – személygépkocsiból álló flottával indul és egyelőre Budapesten érhető el,
de mind a kínálatot, mind a partner hálózatot folyamatosan bővítik. A jelenlegi flottapartner hálózatnak lízingcégek, autóbérléssel foglalkozó cégek, autókereskedések, valamint erre a célra autókat üzemeltető magánbefektetők a tagjai.
Az alapítók célja, hogy rövid időn belül többszörösére növeljék az elérhető autók számát és a fővároson túl is terjeszkedjenek.
A Swapp online felületén gyors regisztrációt követően a felhasználó kiválasztja a számára megfelelő autót, a rendszer levonja az első havi előfizetési díjat és zárolja a kaució összegét a felhasználó bankkártyájáról. Ezután a Swapp munkatársai házhoz szállítják a kiválasztott gépkocsit Budapest területén ingyenesen. Egy autó tetszőleges ideig, de minimum egy hónapig használható. Ha az előfizető váltana vagy lezárná az előfizetést, akkor azt 14 nappal előre kell jeleznie a Swapp felé. Az átvételben és az autó elszállításában a Swapp szintén segít.
A Swapp platformon elérhető minden autó casco biztosítással és asszisztencia szolgáltatással rendelkezik, így az előfizetőt nem érhetik meglepetések. A felhasználó a casco önrész, vagyis 10 százalék erejéig viseli a felelősséget káresemény esetén. Ha az autó szervizelésre szorul, akkor is a Swapp ügyfélszolgálata intézi a teendőket a flottapartnerek bevonásával. A havidíj az autó használati díján túl tartalmazza a szervizelés, a biztosítás, az asszisztencia és a budapesti házhozszállítás költségét, illetve egy meghatározott futáskilométert. Ha egy felhasználó többet autózik egy hónapban, mint a havidíjban meghatározott távolság, akkor extra kilométereket vásárolhat. A flottapartnerek az előfizetési díjról a magyar adószabályoknak megfelelő számlát állítanak ki a Swapp rendszerén keresztül.
A Swappot magyar származású, de eddig elsősorban külföldön dolgozó startupperek indították közösen:
- Poprócsi Zsolt, ügyvezető igazgató, a Bolt korábbi magyarországi vezetője;
- Wossala Kristóf, terjeszkedésért felelős vezető, a Deezer zenestreaming szolgáltató volt regionális igazgatója;
- Fekete Zoltán, operatív igazgató, korábban az Uber magyar, illetve svéd piacokért felelős vezetője;
A Swapp budapesti működéséért Moldován Tibor felel, aki Poprócsi Zsolttal közösen operatív vezetőként épített lízingcéget nulláról több száz autóig. Az alapítók saját tőkéjén túl a Swapp
eddig több mint egymillió eurónyi tőkét vont be, melynek nagyobb része közel-keleti, kisebb része cseh, német, magyar és lengyel angyalbefektetőktől.
A Swapp idén márciusban indította el tesztüzemét Bécsben, ahol a járvány miatti korlátozások feloldása óta a felhasználók száma fokozatosan növekszik.
Borítókép forrás: Swapp