Egy céllal ment neki a nagybetűs életnek: ne mások kárán érje el a sikert, sőt inkább segítsen általa másokat. Az irodalom- és zenerajongó Jentetics Kinga nevéhez ma a világ egyetlen olyan kiadóplatformja kötődik, ahol a szerzőik e-könyveket, on-demand nyomtatott könyveket és hangoskönyveket is árulhatnak. Az egyik legsikeresebb magyar startup, a Publishdrive sikeréig viszont nem volt kikövezve az út. Ízelítő a szeptemberi Forbes Women melléklet címlapsztorijából.
„Én mindig azt gondoltam, hogy nincs olyan, amit nem lehet megcsinálni. Mindent meg kell próbálni, meg kell nézni, kérdezni, legrosszabb esetben ugyanott leszek, ahol elkezdtem. A mi lett volna, ha az az érzés, amit sohasem akarok érezni. Visszagondolva, mindig csak azt bántam meg, ha valamit nem mertem megtenni. Mindig az volt a cél, hogy ez egy globális sztori legyen, alapból a nemzetközi piacra terveztünk.”
Ezek a mondatok nem egy sokat látott férfi vállalkozó, hanem a 33 éves Jentetics Kinga magabiztos mondatai, az egyik legjelentősebb magyar startup, a Publishdrive alapítójáé.
Melós volt, de megjöttek a sikerek
Kinga és két társa e-könyv-kiadással és -terjesztéssel foglalkozó online vállalkozása ma több mint száz ország piacán van jelen, 65 nyelven árulnak könyveket, olyan partnereik vannak, mint az Apple Books, az Amazon, a Google Play, a Barnes & Noble vagy a kínai Dangdang, és olyan befektetőik, mint a Startup Wise Guys észt akcelerátor és a cseh Credo. A bázisuk pedig Amerika.
Kinga korábban szerepelt a legsikeresebb 30 év alattiak 30 fős amerikai Forbes-listáján, fejezetet kapott egy női példaképekről szóló könyvben, 2018-ban a könyvkiadás legnevesebb eseményének számító Digital Book World kiállítás díjátadóján olyan emberek társaságában jelölték, mint Jeff Bezos, az Amazon alapítója, tavaly pedig bekerült a Google Women Founders támogatói programjába.
Hátszele semmi sem volt, szerencséje is talán csak annyi: mindig is nehéz volt eltántorítani attól, amit a fejébe vett, általában addig ütötte a vasat, amíg el nem érte a célját.
Jentetics Kinga a szeptemberi Forbes magazin Women mellékletében részletesen beszél arról, hogy építette fel vállalkozását huszonévesen székhellyel két kontinensen, és milyen akadályokkal szembesült pusztán neméből adódóan.
Megjelent a legfrissebb Forbes, lapozz bele!