Tegnap este, szokásos éves Tax Party-ján mutatta be a vállalkozói kultúra fejlesztésén dolgozó Bridge Budapest új, saját fejlesztésű digitális eszközparkját, a Bridge Business Box-ot – tudta meg a Forbes.hu a nonprofit szervezettől. A csomag induló vállalkozásoknak kínál segítséget a vállalható és versenyképes cégvezetéshez, mindezt online, személyre szabhatóan és teljesen díjmentesen.
Az etikus üzleti viselkedésre inspiráló business box a döntéspszchológia és viselkedéstudomány két hazai képviselőjével közös projektben született meg, és olyan cégek támogatják, mint az Opten, a Jobgroup, a Share Now vagy a Billingo. A vállalkozásindító csomagról Pistyur Veronika, a Bridge Budapest vezetője már mondott néhány részletet múlt héten a Forbes Élő vendégeként, most volt a hivatalos bejelentés (itt arról is beszélt, hogy Fehér Gyulával közös befektetési cégük két új startupban látott fantáziát).
Mi is ez a vállalkozásindító csomag?
A Bridge Business Box egy személyre szabható, drag-and-drop módszerrel egyszerűen összeválogatható, online eszközpark és információs csomag. Olyan mint egy webáruház, ahol különböző kedvezmények, kuponok és információk közül kedvükre válogathatnak az induló vállalkozók.
A boxban található minden felajánlás, ajándék, az első cégindítók számára az ajánlatok regisztráció után ingyenesen érhetők el. Az ajánlatok olyan termékeket és szolgáltatásokat tartalmaznak, amellyekkel vállalhatóbban, hatékonyabban és átláthatóbban vezethetik sikerre a cégeket az induló menedzserek.
A céges elemekhez hamarosan hasznos tippek, személyes tudásmegosztási lehetőségek, szakértői támogatás valamint képzési lehetőségek is csatlakoznak
– a Bridge Budapest szerint ezek ahhoz kellenek, hogy egyre versenyképesebb és szerethetőbb üzleti környezetünk legyen.
„Egy cég életében legalább három olyan pont van, amikor a cégalapító számára kiemelten fontos, milyen cégkultúrájú céget is vezet: először a cég alapításakor, később egy lehetséges ellenőrzés során, és a végén a cég eladásakor vagy utódláskor. Magyarországon évente 28 000 céget alapítanak, ebből közel 11 000 valódi első cégalapító. Az indulás pillanatában 91%-ban eldől, milyen céget vezetünk majd” – magyarázza Pistyur Veronika, aki a Bridge mellett a Vállalható Üzleti Kultúráért közösség alapítója.
Honnan jött az ötlet és mire lesz jó a box?
„A Bridgenél folyamatosan vizsgáljuk, miként lehet ma Magyarországon vállalható üzleti kultúrát építeni, hogyan lehet vállalhatóan és felelősen céget vezetni, és ebben hogyan tudjuk mi a vezetők szemléletét alakítani. Gondolkodásunkat Szászi Barnabás és Komándi Krisztián viselkedéskutatók több körben segítették, és az ezekből a beszélgetésekből kialakult közös aha-élmények inspirálták a Bridge Business Box megszületését. – mondja Pistyur Veronika – Mikor szembesültünk azzal, hogy a cégkultúra választásban az indulás pillanata milyen lényeges pont, mi minden dől el ekkor, és hogy az üzleti szereplőket ilyenkor lehet a leghatásosabban a vállalhatóság irányba állítani, már tudtuk, mi ott szeretnénk lenni, ebben a fontos pillanatban. Azt vettük a fejünkbe, hogy megkeresünk minden cégalapítót, aki élete első cégét indítja el, és összecsomagolunk nekik mindent, ami támogathatja őket ebben, és segíti a vállalhatóságot. Azt szeretnénk, hogy nekik a Bridge Business Box legyen az első céges partnerük, és a Vállalható Üzleti Kultúra manifesztójában megfogalmazott szempontok legyenek az első olyan értékek, amelyek segítik őket a kezdeti üzleti döntéseikben.”
Pistyur Veronika azt is hozzáteszi, hogy az üzleti életben gyakran tapasztalja, hogy sokszor nincs iránytű, miközben hatalmas a zaj, és nehéz eligazodni. „Számos inspiráló cégvezetőnk saját példával, tudással és tapasztalattal segíti a kezdő vezetőket. A Bridge Budapest csapata most is nekik, az indulóknak szeretne segíteni, hogy hosszú távra berendezkedve, hatékonyabban, digitálisabban, átláthatóbban, sikersebben és szerethetőbben működhessenek.”
Az induló vállalkozások megkeresésében és a Box működtetésében a Bridge Budapest partnere a céginformációs szolgáltatásokat nyújtó Opten Informatikai Kft. A box tartalmához támogatást olyan vállalhatóan működő vállalkozások nyújtanak, mint a Billingo, a Concorde MB Partners, a Finacont, a Jobgroup, az Optimonk, vagy a Share Now, a Schiller Autó Család (ők amúgy mind Vállalható Üzleti Kultúráért Nagykövetek is).
A doboz online felülete ITT érhető el, az oldalra regisztrálni az induló cégvezetők az adószámukkal tudnak.
A tudomány segít, hogy a cég sikeres legyen
„A viselkedéstudomány egy olyan új tudományterület, mely segítségével jobban meg lehet érteni, mit miért csinálunk, és strukturált alakalmazásával egy bizonyos kívánt viselkedést könnyebben érünk el. A modern viselkedéstudományt gyakran állítják valamilyen pozitív cél szolgálatába, gyakorlatilag etikusan tudunk befolyásolni vele” – avat be bennünket a projekt részleteibe Szászi Barnabás döntéspszichológus-közgazdász, az ELTE Döntéslabor kutatója, aki társával, Komándi Krisztián viselkedéstudományi tanácsadóval arra világított rá, hogy a viselkedést meghatározó kontextuális faktorok közül az időzítés rendkívül fontos. Komándi Krisztián a Frontira stratégiai design cégnél, korábban a Behavioural Insights Team-nél, a világ elsőszámú behavioural science cégénél volt tanácsadó. A két kutató – akikkel itt beszélgettünk hosszabban a nudge-ról – amellett, hogy közösen elindították az első magyar viselkedéstudományi hírlevelet, a Heti Nudge-ot, valamint előadásokat és kurzusokat tartanak a témában, több szervezetet, így most a Bridge Budapestet is támogatják szakértelmükkel, pro bono.
Mindenki életében megfigyelhető, hogy az emberek bizonyos mérföldköveknél, legyen az egy kerek születésnap, egy költözés vagy az újév első napja sokkal nyitottabban, bátrabban és tudatosabban viselkednek. Ezeknél a pontoknál érvényesül ugyanis a legjobban, milyen meghatározó a friss lappal indulás élménye.
Ilyenkor könnyebben változtatunk, egyszerűbben hozunk meg nagy döntéseket.
Ezért tekint a Bridge Business Box is a cégalapítás pillanatára, úgy mint egyfajta origóra. Ilyenkor dől el kikkel kezd el egy cég együttdolgozni, milyen attitűdöket, struktúrákat, praktikákat és normákat sajátít el.
Borítókép: értékvezérelt vezetők számukra fontos jelszavakkal – a Bridge egy másik kezdeményezése. Fotó: Forbes archív / Orbital Strangers