Az egykori kirakatstartupot amerikai tőkebefektetők veszik meg.
Megveszi a Logmeint a Francisco Partners és az Evergreen Coast Capital Corporation – írja a Techcrunch a cég december 17-én közzétett nyilatkozata alapján.
A vételár 4,3 milliárd dollár, azaz 1270 milliárd forint, amit készpénzben fizetnek ki a részvényeseknek.
Ez részvényenként 86,05 dolláros árat jelent, ami 25 százalékkal magasabb, mint szeptember 18-i záróár, amikor a médiában elkezdett terjedni, hogy eladó a vállalat.
A Budapestről indult Logmein a valaha volt egyik legsikeresebb magyar (ex-)startup, mely mára globális vállalattá nőtt. Fejlesztőközpontja máig Budapesten van, de a székhelye már Bostonban. A cég felhőalapú távelérési megoldásokat kínál, zászlóshajó termékei tartoznak a távelérést segítő LogMeIn Pro és a Central, illetve a világ egyik legnépszerűbb jelszókezelő alkalmazása, a LastPass.
Összesen 30 millió dollár kockázati tőkét vont be, mielőtt 2009-ben tőzsdére lépett az USA-ban, a Nasdaqra vezették be a részvényeket. A cég éves árbevétele átlépte az 1,2 milliárd dollárt – körülbelül 360 milliárd forintot.
Az amerikai irodában Pálfy Sándor* a legmagasabb szinten dolgozó magyar, az Identity & Access Management technológiai vezetője. A Forbes újságíróival két órát beszélgetett, mikor több hetet Budapesten töltött, az interjú a Forbes magazin 2018. augusztusi számában jelent meg.
A Logmein 2018 elején vásárolta fel az egyik leggyorsabban növekvő, felhőalapú telefonos megoldásokat szállító Jive Communicationst mintegy 350 milliárd forintért.
2019. októberben pedig megírtuk, hogy Magyarországon is bővülnek, az Andrássy úti központ és a szegedi iroda után még egy új irodát nyitnak Budapesten: az Astorián található East West Business Centerben 150 dolgozó fog elférni.
Magyarország a cég alapítása óta fontos szerepet tölt be a termékfejlesztésben, az idei év elejéig a hazai irodák 90 százalékban IT-szakembereket foglalkoztattak, akik a cég zászlóshajójának számító szoftvereken dolgoztak. A legfontosabb itthon fejlesztett szoftveres megoldások a komplett online identitást és jelszavakat kezelő Lastpass, a távoli elérést és távoli támogatást lehetővé tévő Logmein Pro és Central, valamit az ügyfélszolgálati munkát gépi tanulással segítő Bold360.
*Frissítés: Pálfy Sándor már nem dolgozik a Logmeinnél, közölte a vállalat a Forbes szerkesztőségével.
A cikket 2019. 12. 20. 10:30-kor frissítettük.
Borítókép: Logmein Budapest