Az Uber legnagyobb riválisa, az eredetileg taxiszolgáltatásként indult tallini cég ugyan nemrég vágott bele az élelmiszer-kiszállításba, de jövőre már Svédországot, Lengyelországot és a Cseh Köztársaságot is meghódítaná – írja az amerikai Forbes.
A Bolt (eredeti nevén Taxify) még 2020-ban kezdett bele az ételkiszállítási szolgáltatásba, amit főleg azzal indokolt, hogy a koronavírus-járvány miatt kiesett személyszállításból származó bevételt valamivel pótolják. A húzás bejött, a Bolt pedig nem áll le.
A legnagyobb előnyük a már meglévő infrastruktúra
A Bolt-alapító Markus Villig augusztusban 600 millió dollárt gyűjtött be befektetőktől annak érdekében, hogy szuperalkalmazássá tegye a fuvarozással indult startupot. A szolgáltatás már lefedi a személyszállítást, a roller-, és a rövid távú autóbérlést, és már az ételszállítást is. A tallini székhelyű startup már hét európai ország ételszállító-piacán van jelen, 2022-ben pedig tovább terjeszkedik Kelet-Európában és Skandináviában is.
A Boltnak olyan helyi riválisokkal kell majd szembenéznie, mint a cseh Rohlik, a tőkeerős és gyorsan bővülő Getir, valamint a Gorillas, és persze az Európa-szerte működő Wolt, amit novemberben 7 milliárd euróért (azaz 2500 milliárd forintért) vásárolt fel a DoorDash.
Villig szerint a Bolt a konkurenciánál gyorsabban és hatékonyabban képes kiépíteni az élelmiszer-kiszállításhoz szükséges hálózatát, köszönhetően a már meglévő infrastruktúrájának.
„Sokkal könnyebb számunkra egy új terméket beépíteni a már meglévő platformba, ahelyett, hogy az egészet a nulláról építenénk fel” – mondta Villig, a Bolt vezérigazgatója és társalapítója az amerikai Forbesnak.
Minél több, annál jobb
A Bolt az USA-ban már nem tervez terjeszkedni, de így is összesen negyvenöt országban aktív, szemben legnagyobb riválisával, az Uberrel, ami hetven országban van jelen. Villig szerint sok piacon, így a Boltnak fontos afrikai országokban, a konkurencia hiába indult hamarabb, ha a térségre nem tekintenek alapvető piacként és elhanyagolják.
„Ezzel pedig nyitva hagyták előttünk azt ajtót” – mondta Villig.
A szuperalkalmazás-koncepciót elsők között a kínai WeChat népszerűsítette, de mára számos induló vállalkozás hasonlóban gondolkodik. Azt remélik, hogy azáltal, hogy a már meglévő felhasználóknak egyre több terméket és szolgáltatást tudnak nyújtani, előnybe kerülhetnek.
A kiemelt képen Markus Villig, a Bolt alapítója. Fotó: Taxify