Szabadság, intimitás

Most akkor a koronavírus. Addig sem kell klímaszorongani és a populizmus terjedése, a menekültek áradata miatt aggódni. (Rád nem vonatkozó szorongás igény szerint kihúzható.) A vírus előnye, hogy közelebb van, […]

Bővebben

Kép: Gigi // Unsplash

Gyanúsan egyforma az SMS-ek díjszabása, vizsgálják a szolgáltatókat

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) elképzelhetőnek tartja, hogy a szolgáltatók összejátszottak az árak kialakításában.

Ha egy másik szolgáltató hálózatát használó ismerősünknek SMS-t küldünk, vagy ha úgynevezett tömeges SMS-eket kapunk (ilyenek például a banki tranzakciók értesítő üzenetei), a szolgáltatók külön díjakat állapítanak meg, amit az előfizetővel, azaz velünk fizettetnek meg. A Gazdasági Versenyhivatal szerint ezek díjszabása gyanúsan egyformák voltak a hazai szolgáltatók között. Értesítették a Nemzeti Média és Hírközlési Hatóságot, hogy

vizsgálja ki a lehetséges összejátszást (vagyis kartellezést) a Telekom, a Vodafone, a Telenor, a Digi, a magyar TARR és a Netfone szolgáltatóknál.

Az úgynevezett ágazati vizsgálat alapján derülhet ki, hogy van-e szükség valamilyen hatósági beavatkozásra – közölte a hatóság szerdán az MTI-vel.

Az eljárás megindítása még nem jelenti azt, hogy a szolgáltatók a jogsértést elkövették, de a hasonló árképzés tényét és annak körülményeit tisztáznia kell a szolgáltatóknak.

Nem először vizsgálják

Idén januárban a Telekommal és a Vodafone-nal szemben indult eljárás, mert ingyenes, forgalommentes szolgáltatásként hirdették egyes applikációk használatát, ami a gyanú szerint nem így volt – a vizsgálat eredményét még nem közölte a GVH.

Mika Baumeister / Unsplash
A Telekom díjszabása az utóbbi években többször volt vizsgálat tárgya. Forrás: Mika Baumeister / Unsplash

Tavaly a GVH a Telekomot is kétszer megbírságolta. Először 350 millió forintra, amiért a „Most generáció” kampányban a „maximális sebességű hálózatra” utaltak, másodjára pedig 670 millióra, mert megtévesztette a fogyasztókat a „nulla forintos vagy kedvezményes készülékárakat” reklámozó kampányaival.

A Vodafone még ennél is rosszabbul járt, 2019 decemberében közel 1,2 milliárd forintos bírságot kapott, mert nem tudta igazolni, hogy valóban övé lenne Európa legnagyobb 4G-hálózata.

Kiemelt kép: Kép: Gigi // Unsplash

Oszd meg!