Nem járványszoftver a Blue Colibri, de a covid sokat lendített a startup fejlődésén. A közel félmilliárdnyi forrást termékfejlesztésre és a nemzetközi terjeszkedésre fordítják, régiós piacvezető szerepre törnek.
Összesen 450 millió forintnyi friss forrást kap a magyar vállalati kommunikációs startup, a Blue Colibri – tudta meg a Forbes.hu az érintettektől. Csányi Sándor kockázati tőkealapja, a Bonitas 400 millió forinttal száll be a cégbe, további 50 millió forintot az Oszkó Péter irányította befektetőcsoport, az OXO Technologies Holding ad. A Blue Colibri eddig is az OXO portfóliójában volt, 60 millió forintot rakott a startupba az első tőkebevonásnál, az OXO tőzsdei bevezetése előtt Oszkó Péter mesélt is a cégről a lapunknak.
Az, hogy mekkora részesedést szerez a Bonitas a cégben és hogy mekkora lesz a második körös tőkebevonás után a cég értékeltsége, üzleti titok. Nem ez az első startup, amiben a Bonitas és az OXO egyszerre van jelen, az Agroninjában és az Omnicoach-ban is mindketten befektetők.
Akár bulit is szervezhetsz vele
A Blue Colibri egy vállalati belső kommunikációs és szervezeti tanulást, szervezetépítést és HR-adminisztrációt segítő applikáció. Vállalati kommunikációs platformból már van pár a piacon, a Blue Colibri kiterjedt alkalmazhatóságot és kiemelkedő ügyfélélmény ígér. Az egyik alapító, Barathi Tamás egy szemléletes példán át magyarázta el lapunknak az alkalmazást.
„Van egy ügyfelünk, nagy áruházakat üzemeltet. A cég központjában háromszáz ember dolgozik, mind céges géppel és telefonnal, ők könnyen kommunikálnak egymással. Viszont, ha el akarod érni az áruházakban dolgozó 1200 embert, akkor az információkat lapokra kinyomtatva kell közzétenni, mert az áruházi alkalmazottaknak nincs sem céges gépük, sem telefonjuk, ők pedig nehezen, kis cetliken vagy személyesen reagálhatnak rá. A mi szoftverünket a saját telefonjukra felrakva azonnal látják a belsős információkat, hirdetményeket, eseményeket, tudnak reagálni, visszajelzéseket küldeni, a szoftverrel közösségi programokat lehet szervezni vagy épp a digitális onboardingot erősíteni.”
A Blue Colibri jelenleg hét országban futtat projekteket: itthon, Romániában, Szlovéniában, Horvátországban, Németországban, Lengyelországban és Törökországban. Összesen 60 ügyfelük van, 48 ezer munkavállaló használja a terméket. A közel félmilliárdnyi forrást termékfejlesztésre és további nemzetközi terjeszkedésre fordítják, kiemelt célpont Kelet-Közép-Európa és DACH-országok.
Az alkalmazás ötlete 2018 derekán jött, a céget 2019 februárjában alapította Barathi Tamás és Fulai Viktória. Mint mondták: nem járványappot akartak fejleszteni, bár tény, hogy a covid nagyon lendített a cégen. A 2019-es, közel 21 millió árbevétel 2020-ra 118 milliós lett, bár Tamás szerint a 140 milliót karcolták, csak az időbeli elhatárolások miatt a bevétel egy részét csak a következő évek beszámolóiban tüntetik fel.
Az a péntek nagyon durva volt
„A tavaly márciusi péntek, amikor bejelentették a lezárásokat, nagyon durva volt – magyarázza Tamás. – Kijöttek a hírek, mi meg kiadtunk egy sajtóközleményt, hogy bizonyos feltételek mellett a termék egy csökkentett verzióját ingyen odaadjuk a cégeknek. Azonnal csöngeni kezdett a telefon, a következő két hétben 65 ügyféllel tárgyaltunk, ebből 30-nál lett végül bevezetés.”
Ugyan alig másfél éve létezik a cég, elég illusztris ügyfélköre van, olyan cégekkel, mint a Praktiker, a Volvo, a Transped, a Metro, a Dreher Sörgyárak, a CIB Bank vagy épp a Tchibo. Az OXO portfóliójába tartozó startupok közül jó pár volt már a Forbes hasábjain, a Blue Colibrivel nemsokára nagyobb portréban is foglalkozunk.
Mi is sokat foglalkoztunk vele, hogy a hazai startuppiac rendkívül jól finanszírozott, tele van állami hátterű vagy kormányközeli vállalkozókhoz köthető alapokkal. Sőt, és a járvány miatt sem apadtak el a pénzcsapok, a piac legnagyobb finanszírozójának számító, az MFB tulajdonában álló, tehát állami hátterű Hiventures mutatta a jó példát, hogyan lehet gyorsan és hatékonyan mentőövet dobni bajba jutott cégeknek.
Borítókép: a Blue Colibri csapata