rövid hír

Tényleg csak beugrasz egy kávéért: jönnek a Starbucks kassza nélküli egységei

Forbes
2021. november 19. 2 perc olvasás

Megszüntetné a pénztári sorban állást, nem mellesleg a költségeit is csökkentené a Starbucks.

Egyik New York-i kávézójában kezd új fizetési modell tesztelésbe a Starbucks: az átalakított egységükben a vendégek nem a kasszánál, hanem távozás közben egy mobiltárcával tudnak fizetni az elfogyasztott italok és ételek után – írja az amerikai Forbes. A Starbucks a technológiát az Amazontól kölcsönzi, amely

a polcon lévő szenzorok, valamint a boltban elhelyezett mozgásérzékelők és kamerák segítségével követi nyomon, hogy az egyes vásárlók milyen terméket vásárolnak, mit emelnek le a polcokról.

A tesztüzletet további kettő követi hamarosan: a második ilyen kasszamentes Starbucks a The New York Times épületében nyílik jövőre, a harmadik helyszínről még nem született döntés.

Az Amazon 2018-ban vásárolta meg a technológiát, amit más üzletek is tesztelnek, Angliában például egy kiskereskedelmi lánc is próbaüzembe helyezte a mobiltárcás, kassza nélküli fizetést. Azonban a Starbucks az első igazán nagy piaci szereplő, ami kísérletezik a modellel.

„Bármikor beugorhatsz, felmarkolhatsz annyi terméket, ammenyit csak akarsz, majd egyszerűen kisétálsz” – írta le vásárlást Dilip Kumar, az Amazon kiskereskedelemért és technológiért felelés alelnöke.

A vásárlók a Starbuck applikációjában már a helyiségbe lépés előtt feladhatják rendelésüket, vagyis aki csak egy gyors kávét szeretne inni, annak sokkal kényelmesebbé válhat az élmény.

Az Amazon duplán nyer

Az Amazonnal kötött megállapodás szerint a New York-i üzletben a Starbucks termékek mellett lesznek kifejezetten a technológiai cég által kínált termékek is: saláták és más fogyasztási cikkek, amiket szintén mobiltárcával, illetve az Amazon saját applikációjával lehet kifizetni.

A technológiai vállalatnak egyébként

Amazon Go néven 29, saját élelmiszerüzlete és további 20 kereskedése van az Egyesült Államokban, ahol alkalmazzák a technológiát. Idén márciusban pedig Európában is megkezdték a terjeszkedést,

Amazon Fresh néven nyitották Londonban első önkiszolgáló boltjukat.

Amazon Go at Madison Centre
Forrás: Creative Commons

Olcsón, mármint a Starbucksnak

A Business Insider egy birtokába jutott belső dokumentum szerint azt írta, a Starbucks olyan változtatásokon dolgozik, melyekkel 2023-ig 75 százalékkal(!) csökkentené a költségeit. Ennek eleme lehet a pénztár nélküli fizetés is, ezzel csökkentve a bérköltségeket.

Kapcsolódó: