Szabadság, intimitás

Most akkor a koronavírus. Addig sem kell klímaszorongani és a populizmus terjedése, a menekültek áradata miatt aggódni. (Rád nem vonatkozó szorongás igény szerint kihúzható.) A vírus előnye, hogy közelebb van, […]

Bővebben

Samuele Errico Piccarini / Unsplash

7,7 milliárd dollárból fejleszt intelligens autókat a Baidu

A Google kínai megfelelőjeként is ismert techóriás, a Baidu a Geely autógyártóval összefogva 7,7 millió dollárt fektetne intelligens autók fejlesztésébe a következő öt évben. Az intelligens járműveket a Jidu Auto nevű közös cégük gyártaná. 

A közös vállalat a következő két-három évben 2500–3000 alkalmazottat venne fel az autók fejlesztéséhez, ebből körülbelül 500 lesz szoftvermérnök.

Xia Yiping, a Jidu vezérigazgatója szerint a cég az első elektromos modelljét három éven belül tervezik bemutatni. A vállalat ezután minden évben, de legkésőbb 18 havonta új modellt dob majd a piacra – írja a Reuters

A januárban indult Jidu első modellje a mostani tervek alapján „egy robotra fog hasonlítani, amely érzelmekkel is képes kommunikálni.” A fiatal ügyfeleket céloznák vele, de még további piacelemzéseket terveznek, mielőtt véglegesítik az autó terveit. 

A shanghaji és pekingi székhelyű cég új intelligens autó márkáját 2021 harmadik negyedévében mutatnák be. A Bauidunak a Jidu Autoban 55 százalékos, a Geelynek 45 százalékos részesedése van.  

Balesetek és bizalmatlanság 

A Baidu már évek óta fektet autógyártásba, többek között saját önvezető technológiát is fejlesztett. Az első, Apollo nevű önvezető járművét 2017-ben mutatta be.

Kérdés azonban, hogyan fog alakulni a piac és a felhasználók bizalma az önvezető autók iránt. Elon Musk technokirály vagyona például közel hatmilliárd dollárt zuhant miután egy önvezető Teslában ketten meghaltak a hétvégén. A 2019-es Tesla S Model egy kanyarban sodródott ki, majd fának csapódott és kigyulladt Houstonban, vélhetően önvezető módban volt. 

Musk a Twitteren fejezte ki nemtetszését az autopilóta hibáztatásával kapcsolatban, de a halálos kimenetelű baleset után felerősödtek az önvezető funkció elleni kritikus hangok. Az amerikai Országos Autópálya Közlekedésbiztonsági Igazgatósága (NHTSA) több mint két tucat vizsgálatot is indított a félautomata vezetési rendszerek okozta balesetek miatt. 

Borítókép: Samuele Errico Piccarini / Unsplash

Oszd meg!