A Google kínai megfelelőjeként is ismert techóriás, a Baidu a Geely autógyártóval összefogva 7,7 millió dollárt fektetne intelligens autók fejlesztésébe a következő öt évben. Az intelligens járműveket a Jidu Auto nevű közös cégük gyártaná.
A közös vállalat a következő két-három évben 2500–3000 alkalmazottat venne fel az autók fejlesztéséhez, ebből körülbelül 500 lesz szoftvermérnök.
Xia Yiping, a Jidu vezérigazgatója szerint a cég az első elektromos modelljét három éven belül tervezik bemutatni. A vállalat ezután minden évben, de legkésőbb 18 havonta új modellt dob majd a piacra – írja a Reuters.
A januárban indult Jidu első modellje a mostani tervek alapján „egy robotra fog hasonlítani, amely érzelmekkel is képes kommunikálni.” A fiatal ügyfeleket céloznák vele, de még további piacelemzéseket terveznek, mielőtt véglegesítik az autó terveit.
A shanghaji és pekingi székhelyű cég új intelligens autó márkáját 2021 harmadik negyedévében mutatnák be. A Bauidunak a Jidu Autoban 55 százalékos, a Geelynek 45 százalékos részesedése van.
Balesetek és bizalmatlanság
A Baidu már évek óta fektet autógyártásba, többek között saját önvezető technológiát is fejlesztett. Az első, Apollo nevű önvezető járművét 2017-ben mutatta be.
Kérdés azonban, hogyan fog alakulni a piac és a felhasználók bizalma az önvezető autók iránt. Elon Musk technokirály vagyona például közel hatmilliárd dollárt zuhant miután egy önvezető Teslában ketten meghaltak a hétvégén. A 2019-es Tesla S Model egy kanyarban sodródott ki, majd fának csapódott és kigyulladt Houstonban, vélhetően önvezető módban volt.
Musk a Twitteren fejezte ki nemtetszését az autopilóta hibáztatásával kapcsolatban, de a halálos kimenetelű baleset után felerősödtek az önvezető funkció elleni kritikus hangok. Az amerikai Országos Autópálya Közlekedésbiztonsági Igazgatósága (NHTSA) több mint két tucat vizsgálatot is indított a félautomata vezetési rendszerek okozta balesetek miatt.
Borítókép: Samuele Errico Piccarini / Unsplash