A lista összeállítását a magyarországi telephellyel működő, forintban árazó, kiskereskedelemben értékesítő e-kereskedelmi szereplők összegyűjtésével kezdtük szerkesztőségi gyűjtés, nyilvánosan elérhető iparági összeállítások, a similarweb.com online forgalmi adatbázisa, valamint számos hazai iparági szakember ajánlása alapján. Ezt a hosszú listát szűrtük azokra a cégekre, amelyek fogyasztói webáruházat üzemeltetnek, nem csak szolgáltatást értékesítenek, és működésük teljes vagy jelentős részét az online értékesítés teszi ki. A szereplés feltétele még – mivel régiós projektről van szó a Forbes Magyarország anyakiadójának másik két országával, a cseh és szlovák lapokkal együttműködve –, hogy a webáruház üzemeltető cégének minimum 45 százalékos tulajdonrésze magyar kézben legyen.
A lista kimondott célja, hogy a legutóbbi elérhető üzleti beszámolóban szereplő értékesítési és eredményszámok ne legyenek se kizárólagos, se túlnyomó rangsorolási szempontok. Ezért az üzleti teljesítmény az értékelési szempontok 40 százalékát képezi (ebből 35 százalék az értékesítés nettó árbevételéből számolt nyilvános vagy becsült online forgalom, és 5 százalék az adózás előtti eredmény). További tíz százalékot az online nyilvánosan elérhető fogyasztói értékelések (Árukereső.hu, Facebook, Google stb.), ötven százalékot pedig az újabb kör szerkesztőségi (15 százalék), valamint a zsűri kiértékelése ad (35 százalék).
A lista szponzora a Google.