117 éves történelmének legerősebb esztendején van túl a Rolls-Royce, írta meg a The Guardian. A luxusautó-gyártó 2022-ben összesen 5 586 járművet értékesített.
Torsten Müller-Ötvös, a brit cég magyar vezetéknevű, de nem magyar származású vezérigazgatója szerint (korábbi házassága magyarázza a nevet) a koronavírus-járvány a 43 éves átlagkorú vevőkörüket arra döbbentette rá, hogy az élet túl rövid, a pillanatnak kell élni – ezért gyorsan vesznek egy Rolls-Royce-t.
A BMW által tulajdonolt autógyártó abból is sokat profitált, hogy a korlátozások miatt a vagyonosabbak nem tudnak minden hóbortjuknak ugyanúgy élni, a megmaradt pénzmagot ezért inkább máshol szórják el, például luxusautóra.
Továbbra is Kína és az USA a legnagyobb piacuk, egyenként 30-30 százalékát teszik ki az összes forgalmuknak.
Müller-Ötvös szerint semelyik másik autógyártó nem tudott több darabot értékesíteni a 250 ezer euró feletti árkategóriában, mint ők. A legnépszerűbb modelljük a Phantom, de a Cullinan terepjárójuk is jól megy a maga 30 százalékos részesedésével.
Éves eredményeket később közölnek. Tavaly rekordveszteséget termeltek, bár már akkor is arra számítottak, hogy a legrosszabb időszaknak már vége.
2021 végén három cikken keresztül jártuk meg a budapesti luxusautó-szalonokat, erre tessék a nagyívű trilógiáért:
Ferrari
Aston Martin
Bentley
Borítókép: Martin Katler // Unsplash