Húsvétkor pakolhatjuk utoljára egyszer használatos műanyag zacskóba a zöldséget, gyümölcsöt és a pékárut az Auchan hazai üzleteiben: április 19-től megszűnik az úgynevezett rollbag és csak környezetbarát csomagolóeszközök lesznek elérhetők.
Ezek a nagyon vékony műanyag zacskók extra rövid életűek, az ember leméri és jobb esetben hazaviszi bennük az árut (hacsak nem szakadnak ki még idő előtt). Az áruházlánc Forbes.hu-nak küldött közleménye szerint ezek a pár óra alatt kiszolgáló, gurigáról letéphető zacskók 200 év alatt bomlanak le, óriási mértékű szennyezést okozva.
Magyarországon a csomagolásra szánt műanyaghulladéknak mindössze alig 30 százalékát hasznosítják újra, de a világátlag sem jobb: a műanyagnak nagyjából kétharmadát csak egyszer használják.
Mi lesz helyette?
Az Auchanban a rollbagek helyett többször felhasználható táskákat lehet majd vásárolni:
- egyszerre hat termék tárolására is alkalmas táskákat;
- mosható, három darabos Retasakokat;
- 100 százalékban lebomló, komposztálható, biológiai alapanyagokból készült környezetbarát zacskókat;
- mosható, többször használatos biopamut és papírból készült tasakokat a pékáruknak.
Már csak arra kell figyelnünk, hogy ezek mindig nálunk legyenek, hacsak nem akarjuk újra és újra megvenni őket.
Nem ez az első ilyen húzás
A piacon elsőként az Auchan jelent meg 2019-ben újrahasznosított karton bevásárlódobozával,majd folyamatosan hozott be alternatív csomagolóeszközöket a zöldség-gyümölcsosztályra, a pékáru részlegre, legutóbb pedig a húsoknál és sajtoknál is lecserélték a műanyagot tartalmazó csomagolást 100 százalékban növényi alapanyagokból készülő, lebomló és komposztálható változatokra.
„Az utolsó utáni pillanatban vagyunk a szakemberek szerint, ezért minden komoly vállalásnak helye van, amit a környezetünk védelméért teszünk. Az Auchan Magyarország most az élelmiszer-kereskedelmi szektorban egy nagyon jelentős lépést tesz azzal, hogy kivonja a forgalomból az ingyenes rollbageket, mert azt gondoljuk, hogy muszáj végre megálljt parancsolni ezeknek a súlyosan környezetszennyező műanyagzacskóknak.
Bízunk benne, hogy nem csak vásárlóink értenek velünk ebben egyet, hanem hamarosan piaci versenytársaink is követik majd a példánkat”
– idézi a közlemény Varga-Futó Ildikó kommunikációs és CSR igazgatót.
Kapcsolódó cikk a Forbes.hu-n:
Borítókép: Lustrous Taiwan // Pixabay