A Publishdrive útját évek óta nyomon követi a Forbes, a befektetési körrel a sikeres magyar startup célja, hogy továbberősítse digitalizációs megoldásait.
Series A befektetési kört zárt az egyik legsikeresebb magyar startup, a Publishdrive a magyar Lead Ventures kockázatitőke-alapkezelővel – közölte a e-könyvkiadóplatform a Forbes.hu-val. Azt egyelőre nem közölték, pontosan mekkora befektetést kapott a startup. A társaságba korábban a Google Launchpad és a Credo Ventures is beszállt, még korai szakaszban.
Aki nem ismerné a Publishdrive-ot: ez egy platform, ahol a szerzők e-könyveket, hangoskönyveket és on-demand nyomtatott könyveket is árulhatnak. A bejelentés szerint a befektetésnek kiemelt célja, hogy további digitalizált megoldásokat hozzon a nyomtatottkönyv-terjesztésre, továbbá hogy a náluk levő szerzők, kiadók a korábbinál is előnyösebb kiadási lehetőségeket és bevételi részesedést élvezhessenek.
Mi az, hogy nyomtatott on-demand?
Az on-demand nyomtatott könyvek piacát egy, a hagyományoshoz képest fenntarthatóbb modellként tartják számon.
Azáltal, hogy egy példányt csak azután nyomnak és szállítanak ki, hogy arra rendelés érkezett az olvasótól, a független könyvpiaci szereplőknek sem kell egy-egy címükkel több ezer példány legyártására elköteleződniük és pénzt költeniük.
A modell ráadásul a jelenleg zajló kiszámíthatatlan piaci körülmények közepette is segít kiiktatni az egyre inkább elszálló logisztikai költségeket a képletből. A nyomtatott on-demand egyben digitális eszköz is, egyfajta alternatívaként segítette a járványügyi korlátozások alatt zárva tartott könyvesboltokat is. Márpedig a covid világszinten drámai módon mozdította előre a digitális tartalomfogyasztást, erre válaszként a Publishdrive például még a kínai piacra is belépett digitális formátumaival.
A Publishdrive-sztori Forbes-szemmel
Jentetics Kinga és két társa e-könyv-kiadással és -terjesztéssel foglalkozó online vállalkozásának bázisa Amerika, az alapítás óta pedig több mint százezer könyvet adott ki. Ma több mint száz ország piacán van jelen, 65 nyelven árulnak könyveket, olyan partnereik vannak, mint az Apple Books, az Amazon, a Google Play, a Barnes & Noble vagy a kínai Dangdang, és olyan befektetőik, mint a Startup Wise Guys észt akcelerátor és a cseh Credo.
Indulása óta a Publishdrive több mint harmincezer független szerző, kiadó útját segítette: digitális eladásaik száma 2020-ban az előző évhez képest 85 százalékot ugrott, tavaly pedig megduplázódott.
2017-ben állította össze a Forbes az első startupjelentést. A Publishdrive már akkor itt volt azok között a cégek között, akikről azt írtuk, érdemes rájuk figyelni, 2019-ben a legforrób startupok listájára is felkerültek.
Ami Kingát illeti, korábban szerepelt a legsikeresebb 30 év alattiak 30 fős amerikai Forbes-listáján, fejezetet kapott egy női példaképekről szóló könyvben, 2018-ban a könyvkiadás legnevesebb eseményének számító Digital Book World kiállítás díjátadóján olyan emberek társaságában jelölték, mint Jeff Bezos, az Amazon alapítója, tavaly pedig bekerült a Google Women Founders támogatói programjába.
Kinga nemrég a 2021. őszi Forbes Women címlapján is szerepelt.
Mit mondanak az érintettek?
A befektetés kapcsán Kinga most úgy nyilatkozik:
„Ez év végére szeretnénk megtriplázni könyveladásainkat, kiváltképp az on-demand nyomtatott könyvekkel erősíthetünk.”
Hozzátette: „A nyomtatott könyveladás még mindig a vezető ágazat, a globális könyvpiac körülbelül 70 százalékát teszi ki. Sőt, tavaly az Egyesült Államokban még 9 százalékkal meg is ugrottak a nyomtatott eladások. Digitalizációval fog a nyomtatott terjesztés mindenki számára széles körben elérhetővé válni, legyen szó elsőkönyves írókról, veteránokról vagy a kettő között bárkiről.”
„A könyvpiac világszinten erősödik, hála a független kiadásoknak és digitális megoldásoknak. A Publishdrive-ban való friss befektetésünkkel még több tartalomgyártó kaphat segítséget könyve egyszerű, költséghatékony egyengetésére és értékesítésére” – fogalmaz Galácz Ábel, a Lead Ventures vezérigazgatója.
Kinga vendége lesz az idei Forbes Women’s Summit eseménynek is, részletes program és jegyvásárlás itt. Tavaly a Forbes.hu-n is jelent meg vele interjúnk, ide kattintva olvasható.
Borítókép: Jentetics Kinga, a Publishdrive társalapító vezérigazgatója. Fotó: Fotó: Orbital Strangers // Forbes archív