A hazai piacon 2020 óta jelenlévő, mesterséges intelligencia alapú futárszolgáltatást kínáló Dodo majdnem hatszorosára növelte tavaly a kézbesített megrendelései számát, a startup árbevétele pedig több mint négyszeres éves növekedéssel elérte az 1,2 milliárd forintot.
A Dodo Forbes.hu-nak eljuttatott közleménye szerint elsősorban a tavaly márciusi járványügyi korlátozások, a Black Friday és a karácsony adta a legnagyobb lökést a házhoz rendelési kedv növekedésének. 2021 tavaszán a Dodonál is 70 százalékkal több házhoz szállításos rendelés teljesült az azt megelőző két hónaphoz képest. A novemberi Black Friday megduplázta, a karácsony előtti időszak pedig megháromszorozta a kiszállítások számát az év átlagos hónapjaival összevetve.
Hétmilliárdos árbevételű cseh futárcég jelent meg észrevétlenül a magyar házhozszállítási piacon
A melegétel-kiszállítások számának növekedéséhez a járvány harmadik hullámával együtt járó, márciusi korlátozások mellett érdekes módon a karácsonyi időszak is nagymértékben hozzájárult 2021-ben, vagyis sokan nem főztek otthon, hanem inkább megrendelték az karácsonyi menüt. A Dodo mesterséges intelligencia alapú megoldásokkal igyekszik csökkenteni a szállítási időt, nemrég mi is írtunk arról, hogy a Penny-vel például éppen okoslogisztikai szolgáltatások tesztelésébe kezdtek, egyelőre Csehországban, de később másutt is bevezetnék.
2021-ben a Dodo által kézbesített megrendelések száma 486 százalékkal nőtt az előző évhez képest. Ezzel a bővüléssel a Dodo – a régió más országaihoz hasonlóan – Magyarországon is a házhozszállítási piac egyik legjelentősebb szereplőjévé vált.
A növekvő házhoz rendelési kedv eredményeként a Dodo-futárok által összesen megtett utak hossza két és félszeresére növekedett 2021-ben az előző évhez képest. Budapesten valósul meg a kézbesítések legnagyobb része, a fővárost pedig Miskolc követi a második legmagasabb kiszállítási számmal, de olyan városokban is magas rendelésszámokat regisztráltak, mint például Veszprém vagy Eger.
Egyre több zöld autó járja az utakat: tavaly 80 százalékkal bővítették járműflottájukat,
üzleti partnereinek közé pedig bekerült az Alza.hu, a KFC és Pizza Hut gyorsétteremláncok, vagy a Falatozz.hu és a Falusi Kosár családi vállalkozás.
Borítókép: DoDo
Kapcsolódó:
Újabb európai unikornis született, a magyar bevásárlók is jól ismerik