Figyelmeztette a Milkát tulajdonló Mondeléz a Nurture Brands-et: ha nem csomagolja másképpen a csokijait, perelni fog, írja a BBC. A vállalat ügyvédei szerint ugyanis a lila csomagolás sérti a védjegyét.
Jogsértési esetenként 5200 angol fontot, azaz kb. 2,2 millió forintot kellene fizetnie a Nurture Brands-nek, a Primal Pantry csoki gyártójának, mert a Mondeléz szerint túlságosan hasonlít a lila csomagolása a Milka védjegyéhez.
A Nurture Brands, hivatalos álláspontja szerint nem sérti a Milka védjegyét.
A londoni, vegán csokikat gyártó válllalat 2016-ban dobta a piacra a termékeit, egyszerre több színben, hogy azok a polcokon könnyen megkülönböztethetőek legyenek egymástól. „Nem gondoljuk, hogy ugyanaz a szín lenne, vagy egyáltalán ugyanazon a színskálán helyezkedne el” – mondta a csomagolásról Adam Draper, a Nurture Brands igazgatója.
A jogi levél mellé a 26 fős csapatot foglalkoztató Nurture Brands szerint a Mondeléz nem is biztosított bizonyítékot arról, hogy eléggé hasonló és valóban védjegyet sértő a szín. „Ha be tudják bizonyítani, hogy tartományon belül van a szín, akkor együttműködünk velük, de nem fogom csak úgy eldobni a termékportfóliómat az EU-ban” – tette hozzá Draper.
Nem ez az első, hogy a lila színért harcolnak
A termékek polcokról való eltüntetése és a csokik újracsomagolása ráadásul hatalmas költség lenne a kisüzemi gyártónak. A jogi hacacárétól és a büntetésektől eltekintve is 30-50 ezer angol fontra, azaz kb. 12,5-21 millió forintra rúghat a cég vesztesége.
A Mondeléz fél évet adott a Nurture Brands-nek, hogy megváltoztassa a csomagolását.
Nem ez az első, hogy az amerikai Mondeléz megállítaná a lilás szín használatát: az amerikai cég az Egyesült Királyságban népszerű Cadbury csomagolásának Pantone-színét is védjegyezte volna. 2012-ben sikeresen perelte a versenytársait, a 2013-as Nestlé-fellebbezést azonban már elvesztette,
hat évvel később pedig a jogalkotók állították meg teljesen a Cadbury igényét az ikonikus lila szín egyedüli használatával kapcsolatban.
A Milkánál azonban más a helyzet: „A megkülönböztető lila Milka-színre védjegyünk van az élelmiszeri termékek piacán. Hogy az évszázadok alatt kemény munkával felépített márkáink értékeit védjük, mindig kifejezzük az ellenérzéseinket a harmadik feleknek, ha úgy érezzük, felhasználják a védelem alatt álló márkaelemeinket. Beszélgetéseket folytatunk a Primal Pantry-val az ügy barátságos megoldásáról” – tájékoztatta a Mondeléz a BBC-t.
Tavaly nyáron a Ritter Sport nyert pert a Milka ellen, erről itt írtunk. Abból lett vita, hogy a Ritter Sport legfőbb jellemzője a négyszögletes formája, már évtizedek óta: amikor a Milka lemásolta az ikonikus formát, egyértelmű volt, hogy kitört a háború. Az első csatát a Milka nyerte 2016-ban azzal, hogy töröltette a védjegyet, de a döntést végül megsemmisítették. Az ügy végül a német legfelsőbb bírósághoz került, ahol a bírák a Ritter Sport javára döntöttek 2020 nyarán.
Borítókép: Tamas Pap, Unsplash