Ritter Sport - Facebook
Üzlet

Csokoládék háborúja: pert nyert a Ritter Sport a Milka ellen

Forbes
2020. július 23. 2 perc olvasás

A Ritter Sport legfőbb jellemzője a négyszögletes formája, már évtizedek óta: amikor a Milka lemásolta az ikonikus formát, egyértelmű volt, hogy kitört a háború.

Az első csatát a Milka nyerte 2016-ban azzal, hogy töröltette a védjegyet, de a döntést végül megsemmisítették. Az ügy végül a német legfelsőbb bírósághoz került, ahol a bírák a Ritter Sport javára döntöttek, írja a BBC.

Egy kis csokitörténet

A négyzet formájú táblás csoki története 1932-re nyúlik vissza, amikor Clara Ritter előrukkolt az ötlettel, legalábbis a céges legendárium szerint. A terv az volt, hogy olyan csokoládát készítsenek, ami mindenkinek a kabátzsebében elfér anélkül, hogy el kellene törni – viszont ugyanakkora a súlya, mint egy normális tábla csokinak. A védjegyet 1993-ban jegyezték be, emiatt történhetett, hogy amikor a Milka 2010-ben megkezdte az ötlet koppintását, a Ritter Sport bírósághoz fordult.

A német szabályozások értelmében normális esetben egy márka nem igényelhet oltalmat, ha egy termékének formája „alapvető értéket” jelent, de a bírák úgy látták, a Ritter Sport esete más: a fogyasztói visszajelzések alapján a csokoládé négyszögletes formája mind a csokoládé eredetét, mind annak minőségét jelzik.

A döntés értelmében tehát továbbra is a Ritter Sport maradhat az egyetlen négyszögletes csoki a német boltok polcain.

Borítókép: Ritter Sport / Facebook