A Fenty Beautyba való befektetés mindössze négy év alatt érett be.
Mostantól hivatalos: Rihanna belépett a milliárdosok klubjába – írja az amerikai Forbes. Robyn Fenty, akit a világ Rihannának ismer még 2017-ben indította el szépségipari márkáját, ami
a friss vagyonbecslés szerint 1,4 milliárd dollárt ér.
Ez egészül ki a fehérnemű márkájával és a zeneiparból szerzett vagyonával, ami összesen 1,7 milliárd dollár.
Ezzel a leggazdagabb női énekes, illetve a második leggazdagabb nő lett a szórakoztatóiparban Oprah Winfrey mögött. A Fenty Beautyban 50 százalékos részesedése van, a Savage x Fenty fehérnemű márkájából 270 millió dollár a részesedése.
Az ismertsége és szépségipar királya adta el a márkát
Rihanna jól használta ki, hogy 101 milliós követőtáborral rendelkezik Instagramon és 102,5 millióval Twitteren. Ezeken a felületeken rendre láthatták rajongói a márkáját. Nem mellékes a márka üzenete sem:
50 különböző színben kínálnak például alapozókat, vagyis minden bőrárnyalatban megtalálhatják a vásárlók a hozzájuk illőt. Ezzel a rasszok közötti egyenlőségre épül a márka kommunikációja.
A márkaépítéshez a legnagyobb szépségipari és luxuscikkeket birtokló vállalat, a világ jelenleg leggazdagabb emberének tulajdonában álló LMVH-csoport társult, aminek 50 százalékos részesedése van a Fentyben. Bernard Arnault francia milliárdos cégcsoportjához tartozik a Dior és a Tiffany is. A vállalatcsoport a világjárvány ellenére töretlenül tudott növekedni.
A Savage x Fenty egyelőre kockázati befektetői kör tőkésítette fel idén februárban 115 millió dollárral. A márkában Rihannának 30 százalékos részesedése van, az egyik befektető szintén LMVH-érdekeltség.
Az együttműködés annyira sikeres volt – az LMVH üzletláncaiban volt elérhető az összes termék Fenty Beauty termék –, hogy 2018-ban már 550 millió dolláros bevételt generált.
Kiemelt kép: Forrás: celebrityabc/Flickr