Megnyitotta első hazai üzleteit a Tedi (vagy ahogy ők írják: TEDi), ezzel komoly kihívás elé állítva a többi non-food vállalatot. Összegyűjtöttünk, amit eddig tudunk róla.
A Tediről
A Tedi üzletlánc egy német, élelmiszert nem árusító (non-food) vállalat, amit 2004-ben alapítottak Dortmundban, és eddig 11 országban van jelen körülbelül 2600 üzlettel és 24 ezer dolgozóval. Kínálata gyakorlatilag azonos a brit Pepcóéval és a szintén német Kik-ével, de még a Müllerrel is mutat hasonlóságokat: kifejezetten olcsón árusítanak lakberendezési tárgyakat, irodaszereket, játékokat és kozmetikumokat. Weboldaluk szerint a gazdaságos és fenntartható növekedés pályáját követik, és hisznek benne, hogy a méltányos ár és a jó minőség megfér egymás mellett.
Magyar terjeszkedés
A Tedi március végén nyitotta meg első budapesti üzletét a 11. kerületi Savoya Parkban, szúrta ki a Pénzcentrum, és mint kiderült, már Pápán és Székesfehérváron is van egységük, és folyamatosan keresik az újabb partnereket. Céljaik között szerepel, hogy további újabb boltokat nyissanak az országban, emellett dolgozókat is toboroznak a magyar üzletekbe.
Fenntarthatóság: olcsó de zöld
A nemzetközi vállalat 2011 elején állította át zöld energiaellátásra a dortmundi vállalati központot, év végére pedig a német üzletek háromnegyede tanúsított ökoárammal üzemelt már.
A központi helyszínek munkatársai rendszeres tanácsadást kapnak arra vonatkozóan, hogy egyeztethetik össze a magánéletüket és a munkát – ennek köszönhetően a cég elnyerte a családtudatos vállalás kitüntetést. A cég eddig 11 üzletére kapott Green Building tanúsítványt az Európai Bizottságtól, mivel a fióküzleteket is ökológiai szempontok alapján optimalizálják. A Tedi folyamatosan együttműködik a Help and hope alapítvánnyal, amin keresztül mind országos, mind nemzetközi szinten segíti a nehéz sorsú gyerekeket. Ars poeticájuk a választékban is megmutatkozik: többek között olyan termékeket is forgalmaznak, amik kék angyal környezetvédelmi jelöléssel vagy fenntartható erdőgazdálkodásból jelöléssel vannak ellátva, valamint magatartási kódexszel szabályozzák a minimális munkafeltételeket.
Vetélytársak
A Tedi magyarországi terjeszkedésével a Pepcónak és a Kik-nek lesz a konkurense, előbbi 216, utóbbi már 100 egységel rendelkezik a magyar piacon. A Pepco magyar leánya már közzétette a tavalyi beszámolóját, 78 milliárdos forgalom mellett 8 milliárdos adózott eredménnyel zárták 2021-et. Ez elég meggyőző, tekintve, hogy tavaly még voltak járvány miatti korlátozások.
Kapcsolódó